سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
قربان محمدپور

حوزه / یک کارگردان سینما گفت: اگر به دنبال ترویج موضوعات دینی در سینما هستیم یکی از بسترهای مناسب، فیلم های خانوادگی است.

قربان محمدپور؛ کارگردان سینما در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه فیلم های خانوادگی و ملودرام هیچگاه در سینما فراموش نخواهند شد، اظهار کرد: در همه جای دنیا، سینمای ملودرام و خانوادگی از اولویت های تولید است در کشور ما نیز این امر مد نظر است، البته در کشور ما دیگر گونه های سینمایی از بین رفته اند. برای مثال در فیلم هایمان، ژانر اکشن و وحشت نداریم، ولی هیچگاه فیلم خانوادگی کم رنگ نشده است.

وی افزود: در سینما ما سه گونه؛ کمدی، اجتماعی و خانوادگی هستند که حضورشان پررنگ است. لازم به ذکر است فیلم های اجتماعی هم به نحوی در زیر مجموعه فیلم های خانوادگی جای می گیرند. به هر حال هر یک از این سه شکل فیلمسازی می تواند بستری برای فرهنگ سازی در کشورمان باشد.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا سینما قادر است، سطح فرهنگی خانواده را ارتقا بخشد، گفت: اتفاقا یکی از کارکردهای ویژه سینما تاثیرگذاری این شکل فیلمسازی روی خانواده هاست، بنابراین اگر مدیران سینمایی در پی ارتقای فرهنگی عمومی خانواده ها هستند با ساخت کارهای با کیفیت این امکان را بیشتر از هر وقت دیگری فراهم آورند. باید این نکته را هم مد نظر قرار داد که پیام رسانی در سینما نباید عاری از جذابیت باشد.

وی درباره جایگاه موضوعات دینی در آثار ملودرام اینگونه توضیح داد: فیلم خانوادگی به نظرم بهترین محل برای تبلیغ موضوعات دینی هستند، به شرطی که راه رسیدن به این خواسته را بدانیم، نه اینکه بخواهیم با کارهای سطحی و تکراری مخاطب را از آموزه های ارزشی دور کنیم.

محمدپور در انتها تاکید کرد: وقتی از دوری از کارهای سطحی حرف می زنم منظور این نیست که در آثار سینمایی به مناسک دینی پرداخته نشود، چون اگر فیلمساز داشته های فنی و دینی خوبی داشته باشد در تصویرسازی از مناسک موفق خواهد بود. همانند اتفاقی که عسگرپور در فیلم سینمایی «قدمگاه» رقم زد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha