سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: رئیس جمهور منتخب باید به دنبال عملیاتی کردن گام دوم و شعار سال باشد و با عزم و اراده مدیران شایسته انتخاب و در راس امور قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه، با بیان اینکه خانواده ها باید زمینه ازدواج فرزندان خود را فراهم سازند، اظهارداشت: این یک وظیفه برای خانواده ها و مسلمانان است که مقدمات فرزندان و مومنین را فراهم سازند و بر دولت و حکومت اسلامی هم واجب و لازم است که در این امر به اندازه امکاناتش تلاش کند.

وی ادامه داد: خیرین باید در زمینه های ازدواج آسان ورود کرده و وجود مقدس پیامبر اسلام(ص) نیز تاکید می کنند که هم خود ازدواج کنید و هم دیگران را به ازدواج ترغیب و تشویق کنید و هیچ چیزی محبوب تر از نزد خدا از ازدواج نیست.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه دین اسلام محبت محور، علاقه و خدمت محور است و زن و یا مرد سالاری در دین اسلام مردود است، گفت: عشق و محبت محوری در اسلام مورد تاکید قرار گرفته و اگر به احکام دین نظر شود اسلام این روش را یاد میدهد که زن و شوهر کمک و خدمت به همدیگر را وظیفه خود می دانند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه در آستانه ماه ذی الحجه هستیم و دوشنبه بر اساس تقویم اول این ماه است، تصریح کرد: وجود پیامبر اسلام ده روز اول ماه ذی الحجه را بهترین ایام برای راز و نیاز خداوند متعال بیان کرده و لازم است مومنین به اعمال مخصوص این ماه و عبادات آن اهتمام داشته باشند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه به مسئله حجاب اشاره کرد و بیان داشت: رضا شاه بعد از سفر به ترکیه با تبعیت از آتا ترک دستور به برداشتن حجاب از سر مسلمانان داد و بعد از تحسن علما در مسجد گوهر شاد دستور داد این مسجد را به گلوله بست و در ۱۷ دی ماه به کشف حجاب رسمیت داد و بی حجابی یک سنت سیئه از رضاخان است.

وی افزود: قرآن کریم به بانوان دستور می دهد زینت خود را فقط به شوهران خود نشان دهند و به مردان هم دستور داده از چشم چرانی دوری کنند و بانوانی که با قیافه های آرایش کرده وارد جامعه می شوند اولین ضربه را به خانواده خود می زنند و مرد و شوهر او هم دنبال چشم چرانی خواهد بود و حجاب به خاطر منفعت افراد و شیرینی و دوام خانواده است و بسیاری از مفاسد در جامعه بخاطر عدم رعایت احکام دین است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در  پایان گفت: رئیس جمهور منتخب باید به دنبال عملیاتی کردن گام دوم و تحقق شعار سال باشد و با عزم و اراده مدیران شایسته انتخاب و در راس امور قرار دهد؛ چراکه  بهترین قانون هم تصویب شود اما مدیر سالم و اسلامی نباشد، آن قانون اجرا نخواهد شد و لذا لازم است کابینه دولت بر اساس شایستگی باشد و اینگونه نباشد که عده‌ای سهم خواهی کنند وبگویند ما کار کردیم و باید در دولت سهم داشته باشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha