سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حسن روحانی

حوزه/ رئیس جمهور با بیان اینکه باید خودمان را برای بازگشایی مدارس آماده کنیم، گفت: براساس آنچه گفته می‌شود مدارس عامل انتقال ویروس نیست، لذا لازم است با واکسیناسیون معلمین، راننده‌های سرویس و مستخدمین مدارس و همچنین اساتید دانشگاه، شرایطی فراهم کنیم که آموزش به صورت حضوری برگزار شود و همه مقدمات لازم را از لحاط بهداشتی فراهم سازیم تا در مهرماه مدارس بازگشایی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه با همه تمهیدات و اقدامات انجام شده، امروز وارد پیک پنجم بیماری شده ایم، گفت: نکته مثبتی که در گزارش ها درمورد ویروس جهش یافته هندی ملاحظه شده این است که فاصله بین ابتلا و بستری و همچنین بستری و فوت زیاد است و درآمار مرگ و میر نسبت به گذشته شرایط بهتر است.

روحانی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از ورود ویروس هندی به کشور همه اقدامات نظارتی و کنترلی در مرزهای کشور انجام شده است، گفت: متاسفانه مسیرهای غیر مجاز به ورود ویروس به کشور کمک کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی باید در شهرهای قرمز و نارنجی به طور کامل اجرا شود و نظارت ها و پایش ها در این زمینه نیز باید با دقت در دستور کار باشد، اظهار داشت: تسامح در مراعات نکات بهداشتی، تعلل در اجرای دستورالعمل ها و اعمال نظارت ها، تجمع های غیر مجاز و تردد های غیر ضروری شرایط را درمورد این بیماری بدتر می کند و باید با آن به صورت جدی مقابله شود.

روحانی با بیان اینکه از امروز بیش از هفته‌های گذشته روند تزریق واکسن سرعت گرفته است، اظهارداشت: این آمادگی وجود دارد که روزانه تا ۵۰۰ هزار نفر از مردم واکسینه شوند و این می‌تواند نسبت به بیماری مصونیت بیشتری ایجاد کند و همچنین امید زیادی در بین مردم ایجاد کرده و خطر مرگ و میر را کاهش دهد.

رئیس جمهور با اشاره به برطرف شدن مشکلات موجود در روند تولید واکسن داخلی و تهیه واکسن خارجی، اظهار داشت: امروز با اقدامات انجام شده، شرایط به نسبت مناسبی در این زمینه به وجود آمده و در هفته‌های آینده با شرایط بهتری نیز کارها را به پیش خواهیم برد.

روحانی با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق قرمز و نارنجی و لزوم نظارت بر این موضوع، تصریح کرد: رعایت موارد بهداشتی در تالارهای پذیرایی، سالن‌های سینما، پاساژها و مراکز خرید سرپوشیده، استخرها، شهربازی‌ها، باشگاه‌های بدنسازی، رستوران‌ها و همچنین نمایشگاه‌های عمومی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این موضوع به عنوان مصوبه ستاد بایستی با نظارت‌های دقیق مورد رعایت قرار بگیرد. تا از خطر شیوع بیشتر ویروس جلوگیری شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه گزارش مربوط به مراعات پروتکل‌های بهداشتی در کشور امیدوارکننده نیست، اظهار داشت: لازم است که تقریبا ۸۵ درصد مردم پروتکل‌ها را مراعات کنند اما براساس آمار و ارقام این رقم حدود ۶۶ درصد است. لذا از مردم خواهش می‌کنیم پروتکل‌ها را مراعات کنند تا بتوانیم از این شرایط سخت، عبور کنیم.

روحانی در ادامه وضعیت مدارس و روند آموزش کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: تقریباً از اسفند ۹۶ مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده و ارتباط آموزشی از طریق فضای مجازی انجام می‌شود و طبیعی است که فضای مجازی نمی‌تواند جایگزین معلم شود، لذا باید خودمان را برای بازگشایی مدارس آماده کنیم.

رئیس جمهور افزود: تعطیلی مدارس از لحاظ روحی و روانی روی دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارد، لذا باید تلاش کنیم تا با اولویت، بچه‌های پیش‌دبستانی، دیستانی و دبیرستانی به مدرسه بروند.

روحانی خاطرنشان کرد: براساس آنچه گفته می‌شود مدارس عامل انتقال ویروس نیست، لذا لازم است با واکسیناسیون معلمین، راننده‌های سرویس و مستخدمین مدارس و همچنین اساتید دانشگاه، شرایطی فراهم کنیم که آموزش به صورت حضوری برگزار شود و همه مقدمات لازم را از لحاط بهداشتی فراهم سازیم تا در مهرماه مدارس بازگشایی شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از بیان برخی حرف‌های نادرست در فضای مجازی و حقیقی و از تریبون‌ها و مصاحبه‌ها، اظهار داشت: معمولان رسانه‌های بیگانه و ضدایرانی اینگونه سخنان را برجسته می‌کنند و از آن سوء استفاده می‌شود.

روحانی اضافه کرد: در این راستا مواردی مطرح گردید که پس از بررسی‌ها مشخص شد دروغ و کاملاً کذب است مثلاً شایعه کردند که در فلان استان، تخت بیمارستانی وجود ندارد و بیماران در بیابان رها شدند در حالی که وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد که در همان استان تخت‌های خالی وجود دارد. لذا نباید با اینگونه سخنان کذب در میان مردم نگرانی مضاعف ایجاد کرد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در موارد دیگر شایع شد که با قطع برق، در دستگاه‌ها و تجهیزات بیمارستان از کار افتاده است و این هم دروغ بود چرا که در همه بیمارستان‌ها، ژنراتورهای اضطراری وجود دارد و هیچ‌کجا مشکلی در این رابطه وجود نداشته است.

روحانی تاکید کرد: با اینگونه سخنان دروغ، رعب و وحشت و یأس در بین مردم ایجاد می‌شود و امیدواریم همه دستگاه‌ها و صدا و سیما به این نکته توجه کنند و مسئولین مربوطه با آنهایی که تعمداً دنبال ایجاد ناامنی روانی و فکری هستند، برخورد کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 60
    ویروس اصلی داره میره ان‌شاءالله امیدواریم اثراتش هم باخودش بره علی‌برکت‌الله
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      16 0
      برادر عزیز روحانی ویروس نیست مافیایی که به اسم روحانیت به آلاف و اولوف دنیائی می رسند ویروس کشنده اعتقاد مردمند آیا جناب رئیسی خواهد توانست با این باند های مافیایی مبارزه کند یک نمونه مافیا شما در صنایع فولاد می بینید تمام مواد اولیه در یزد و اصفهان اما میلگرد کیلوئی 17000 تومان
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 47
    سلام بیش از یکسال بچه های ما را آلوده به اینترنت باز و فضای فسادخیز مجازی کردید و آنهارا از فرهنگ و تربیت دور کردید الآن می گویید در مدارس کرونا نیست؟!!!