سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
پاکستان؛ ملک بھر میں آج  "یوم عظمت اہلبیت ع" منایا گیا، گستاخ آئمہؑ کے خلاف سخت کارروائی کا مطالبہ

حوزه/ به همت مجلس وحدت مسلمین پاکستان تجمعات سراسری علیه اهانت به حضرت امام کاظم علیه السلام در سراسر کشور پاکستان برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به درخواست مجلس وحدت مسلمین پاکستان، روز جمعه تجمعات اعتراضی سراسری به عنوان روز "شرافت و بزرگی اهل بیت" در سراسر کشور پاکستان برگزار شد که هدف آن بیان عظمت و اهمیت خاندان پیامبر و خواستار مجازاتهای فوری و شدید علیه اهانت کنندگان بود. ائمه جمعه در خطبه های جمعه، عظمت اهل بیت و اهمیت عشق به آنان را بیان کردند.

طبق گزارش، این تجمعات در شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام آباد، کراچی، لاهور، پیشاور، کویته، ملتان، کشمیر و مناطق مختلف گلگیت-بلتستان پس از نماز جمعه، برگزار شد و شخصیتهای اجتماعی و مذهبی در آن شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اعجاز حسین بهشتی، از رهبران ارشد مجلس وحدت مسلمین پاکستان خطاب‌ به تجمع گفت: قدرت های استعمارگر جهان هر روز فتنه ای جدید ایجاد می کنند تا به امنیت میهن عزیز آسیب برسانند. هدف این است که با کارشکنی در هماهنگی مذهبی، نفرت مذهبی برانگیخته شود. چنین اهداف شیطانی دشمنان کشور، تهدیدی جدی برای امنیت ملی است. دولت باید شبکه توطئه هایی را که برای ایجاد اختلاف میان مکاتب مختلف فکری به وجود آمده است، شناسایی کند.

وی با اشاره به شیطنت‌های مزدوران اظهار داشت: با نزدیک شدن ماه محرم الحرام، مزدوران یهودیان و مسیحیان دست به کار شده و برای از بین بردن فضای برادری و یکپارچگی بسیج شده اند و اهانت به حضرت امام کاظم علیه السلام سلسله همین شیطنت ها است. اگر دولت اقدامی علیه عناصر تکفیری انجام ندهد، در این کشور جنگ داخلی آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبر کاظمی در سخنرانی خود اظهار داشت: حادثه اخیر اهانت به امام کاظم علیه السلام، احساسات مذهبی برادران شیعه و سنی را به شدت آزرده و آنان را عصبانی کرده است و این عصبانیت تا زمانی که مجرم در توهین به اهل بیت، مقصر شناخته نشده و مورد مجازات قرار نگرفته، ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به احساسات مذهبی مومنان تاکید کرد: مومنان حاضرند از جان خود دست بردارند اما نمی گذارند کسی به پیامبر و اهل بیت توهین کنند. چنین قساوت هایی توسط عناصر آشوبگر در جهت گسترش نفرت مذهبی و به خطر انداختن یکپارچگی و بقای کشور صورت می گیرد. این شخصیت های شیطانی خطرناک ترین دشمنان اسلام و همچنین دولت هستند. نشان دادن هرگونه انعطاف پذیری با آنها به معنای به خطر انداختن امنیت ملی است.

وی گفت: کلیپی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، بزرگترین اثبات گستاخی است. مجازات گستاخانه باید بر اساس این کلیپ کفرآمیز در حالی که شرایط قانونی را برآورده کند داشته باشد.

سید ظهیر عباس نقوی نیز در این تجمع اعتراض آمیز سخنرانی کرد و گفت: قدرتهای استکباری جهانی خواهان ایجاد بی ثباتی در کل منطقه هستند. ایالات متحده و پیروان آن می خواهند پاکستان را با استفاده از کارتهای مختلف از جمله کارت مذهبی تضعیف کنند تا روند انتقال قدرت به چین متوقف شود. همین نیروها نیز در ترویج نفرت مذهبی و تکفیریه در پاکستان نقش دارند که همواره با استفاده از دلار و دینار مسلمانان را در برابر یکدیگر قرار می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha