چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
ارتحال آیت الله حدائق

حوزه/ امام جمعه شیراز گفت: حیف است که شیراز فراموش کند چه دُرهای گران بهایی را در خود نهفته دارد، اگر امروز مشاهده می کنیم در گوشه کنار شهر رفتارهایی انجام می شود به این دلیل است که شأن علما را فراموش کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، در مراسم سومین ارتحال آیت الله حدائق و شهادت امام جواد(ع) که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: از خداوند می خواهیم ما را از برکات وجودی امام جواد(ع) بهره مند کند.

وی در ادامه با بیان اینکه امشب متقارن شده با عالم گرانقدر آیت الله شیخ محمدرضا حدائق اضافه کرد: یاد و خاطر این عالم ربانی را گرامی می داریم و امیدواریم امشب بر سر سفره امام جواد میهمان خان کرم آن بزرگوار باشد.

تولیت آستان مقدس حرم مطهر شاهچراغ(ع) با اشاره به دو آیه سوره نور تصریح کرد: خداوند در سوره نور فرموده است خداوند نور آسمان ها و زمین است، سپس می فرماید خداوند مثل ندارد اما می توان برای آن مثل زد، میان مِثل و مَثَل تفاوت است.

وی با بیان اینکه خاندان پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نور هایی هستند که از وجود آنان بهره مند هستیم، عنوان کرد: نور اهل بیت(ع) نور هدایت است هر کس را خداوند بخواهد با این نور هدایت می کنم برای اینکه آدرس این خانه های نورانی را گم نکنیم در آیه ۳۶ سوره نور خداوند می فرماید نور هدایت کجاست؟ این نور در خانه هایی است که خدای متعال اجازه داده است که رفیع باشد، این خانه که خانه حضرت موسی بن جعفر(ع) بوده یکی از این خانه های نورانی است که خداوند خواسته رفیع و بلند باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اینکه مردم تا گنبد و بارگاه حضرت موسی بن جعفر(ع) را می بینند صلوات می فرستند به این معنا است که این خانه نور است،  نورانیت اهل بیت(ع) افراد را هدایت می کند، خدای متعال می فرماید ذکر خدا دائما در این خانه ها گفته می شود.

وی با اشاره به روایتی از اهل بیت(ع) گفت: روز جمعه ای پیامبر گرامی اسلام(ص) مشغول نماز و خطبه بودند کاروانی از شام وارد مدینه شد و برای وارد شدن کاروان تبل نواختند و کسانی که پای منبر حضرت نشسته بودن متفرق شدند غیر از حضرت علی، حسن، حسین(ع) و فاطمه(س) و سلمان امشب برای تجلیل از یک بزرگ مرد گرد یک دیگر جمع شده ایم که سخن بزرگان علمای شیعه این بوده که سلمان روزگار بوده است، شخصیت های بزرگی از لحاظ علم و عمل داشته ایم، آیت الله حدائی در عمل از علم پیشی گرفت، کسی بود که همه افرادی که ایشان را دیده بودند از وی تواضع می کردند، مدرسه منصوریه را ایشان محافظت کردند لباس روحانیت را که می خواستند در شیراز حذف کنند ایشان مجاهدت کردند، ایشان در خیابان های شیراز قدم می زدند تا نتوانند لباس روحانیت را حذف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام عنوان کرد: حیف است که شیراز فراموش کند چه دُرهای گران بهایی را در خود نهفته دارد، اگر امروز مشاهده می کنیم در گوشه کنار شهر رفتارهایی انجام می شود به این دلیل است که شان علما را فراموش کرده ایم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha