پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام موسوی قزوین

حوزه / استاد حوزه علمیه شهرستان تاکستان گفت: با توجه به خشکسالی اخیر، گرمای بی سابقه و مصرف بیش از اندازه، مسئولین قطعی برق را مدیریت و مردم نیز در مصرف آن صرفه جویی نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی، امام جمعه محمود آباد نمونه، امروز در جمع مسئولین این شهر ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت جواد(ع) گفت: این امام بزرگوار الگویی شایسته از بخشندگی و بردباری را برای پیروانش به تصویر کشید و با تبیین دقیق معارف الهی، راهنمای مومنان در مسیر دستیابی به قله های بلند معرفت و سعادت شد.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: امام جواد(ع) در دوره ای امامت خویش را آغاز کرد که به رغم اقتدار شیعیان، عرصه سیاسی و اجتماعی جامعه گرفتار چالش های عمیق عقیدتی و درگیری های مختلف شده بود.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم و رفع نیازهای آنان در متن زندگی امامان معصوم علیهم السلام قرار دارد، گفت: امام جواد (ع) نیز در این عرصه پیشتاز بود.

استاد حوزه علمیه شهرستان تاکستان ضمن انتقاد از خاموشی های مکرر برق روآب در کشور و در استان قزوین بیان کرد: با توجه به خشکسالی اخیر، گرمای بی سابقه و مصرف بیش از اندازه، مسئولین قطعی برق را مدیریت ومردم نیز در مصرف آن صرفه جویی نمایند.

وی ادامه داد: قطعی برق در شهر ها به صورت عادلانه صورت پذیرد نه اینکه در شهری مانند محمودآباد نمونه دوبار و در مواردی سه بار قطع شود.

وی همچنین به مقوله حجاب و عفاف پرداخت وبیان کرد: مقوله عفاف و حجاب حاصل بروز و ظهور عملی دو فضیلت «حیاء» و «غیرت» است، این دو از نشانه های اصلی ایمان بوده و بدون آن ایمان معنایی ندارد؛ چراکه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: «لَا إِیمَانَ لِمَنْ لَا حَیَاءَ لَه» «إنَّ الْغیرَةَ مِنَ الاْیمانِ» هم چنین کلمه «حجاب» متشکل از چهار حرف (ح- ج- الف- ب) است که در برداشت ذوقی می توان آن را اشاره به فضائلی دانست که فریضه حجاب اسلامی حاکی از آن ها است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha