جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جود و سخاوت امام جواد(ع) نسبت به مردم همیشگی بوده است

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران همدان گفت: خدمت رسانی و جود و سخاوتمندی امام جواد(ع) نسبت به مردم و اطرافیان همیشگی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین جعفر رحمانی، استاد حوزه علمیه خواهران همدان در مراسم سالروز شهادت امام محمدتقی(ع) که در مدرسه علمیه الزهراء(س) همدان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت این امام همام، اشاره ای به زندگی کوتاه و پر از خیر و برکت ایشان داشته و بیان داشت: پیشوای نهم شیعیان، پس از شهادت پدر بزرگوارش امام رضا(ع) در سن هشت سالگی، عهده دار امامت شد و بیشتر عمر ۲۵ ساله حضرت یعنی ۱۷ سال دوران امامت او با زمامداری مأمون و معتصم مصادف بود.

وی افزود: از آنرو که امام جواد(ع) در سن کودکی به امامت رسید بعضی از شیعیان, در امامت آن جناب تأملی داشتند تا آنکه علماء و افاضل و اشراف شیعه از اطراف عالم متوجه حج گردیدند و بعد از مناسک حج به خدمت آن حضرت شرفیاب شده و از مشاهده فضائل و معجزات و کرامات ایشان اقرار به امامت آن منبع سعادات نمودند و رنگ شبهه از آیینه خاطرات خود زدودند.

استاد حوزه علمیه خواهران همدان ادامه داد: امام جواد(ع) به دلیل قابلیت و لیاقت و بهره‌مندی از موهبت الهی از جایگاهی رفیع در پیشگاه خداوند متعال، پیامبر اکرم(ص)، پدر بزرگوارش و تمام کسانی که بهره‌ای از شناخت امام دارند برخوردار است.

وی همچنین اذعان داشت: حضرت جواد الائمه(ع) همچون امامان دیگر با بهره‌مندی از علوم و معارف ناب توحیدی و دریافت حقایق از عوالم بالا در صحنه‌های مختلف، گوشه‌هایی از اقیانوس نامتناهی علم و حکمت خویش را در زندگی سراسر رحمت خویش به نمایش گذاشته است.

جعفررحمانی با اشاره به زوایای مختلف زندگی امام جواد(ع) افزود: دفتر حیات و سیره امام محمدتقی(ع) همانند سایر ائمه معصوم(ع) آکنده است از برگ‌هایی زرین از مکارم اخلاق، مناقب و معجزات، استجابت دعاها، ارتباط متواضعانه، صمیمانه و همدردی با اصحاب و یاران است که بهره‎گیری از فرصت برای رفع مشکلات مردم و گره گشایی ازکار آنان از مسلمات سیره این امام همام  است.

استاد حوزه علمیه خواهران همدان در پایان، سخن گفتن هنگام تولد، طی الارض، شفا دادن بیماران و استجابت دعا،آگاهی از فکر دیگران و غیره را از جمله کرامات ایشان برشمرد و بیان داشت: از میان القاب امام جواد(ع) دو لقب «التقی و الجواد» مشهورترین القاب است که خود دلیل بر این است که آن حضرت در دوران نوجوانی و دوران پذیرش مسئولیت امامت و جوان بودن در هنگام شهادت, به صفت پارسایی آراسته بوده و خدمت رسانی و سخاوتمندی نسبت به مردم و اطرافیان همیشگی او بوده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha