جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ستاد بحران حوزوی-گلستان

حوزه/ در جلسه ستاد بحران شورای نهادهای حوزوی استان گلستان که با حضور اعضاء و مسئولینی از معاونت اجتماعی-سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، سلام آیت الله اعرافی به طلاب جهادی گلستان، ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، جلسه ستاد حوزوی بحران شورای نهادهای حوزوی با حضور اعضاء و حجج اسلام بهمن وحدتی آراسته و حسن خطیر آقاجانی از دفتر اجتماعی-سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، به میزبانی مرکز خدمات استان گلستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که با محوریت «توسعه فعالیت‌های جهادی حوزویان در بحث کرونا» برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین ملکی مدیر حوزه علمیه استان گلستان با اشاره به روایتی، بر اهمیت زمان‌شناسی در عصر جدید تاکید کرد و گفت: انسانی که زمان‌شناس نباشد، دچار هلاکت و نابودی می شود

وی زمان‌شناسی و نفی و هم اثبات آن را بسیار مهم دانست و افزود: در هر دو جهت نفی و اثبات، زمان‌شناسی باید با شناخت صورت گیرد که شرایط امروز کشور هم نیازمند شناخت است؛ در این راستا، یکی از مشکلات، مربوط به ویروس کرونا و شرایط پیش آمده از آن است.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان ابراز کرد: از ابتدای بیماری کرونا، حوزه‌های علمیه در سراسر کشور و نیز در استان گلستان خدمات زیادی را به ویژه در زمینه تغسیل اموات، با رشادت و شجاعت ارائه کردند؛ این در حالی است که طلاب گلستانی در سایر حوادث غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله و کرونا با شجاعت وارد میدان شدند و به سرعت اقدام کردند و تا کنون در کنار بیماران کرونایی حضور داشتند.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام و المسلمین بهمن وحدتی آراسته، مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور نیز با ابلاغ سلام آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: طلاب جهادی در ایران و جهان به خوبی درخشیدند که جای تشکر دارد.

وی به فرمایشی از مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) پیرامون نیروهای جهادی اشاره کرد و گفت: «نیروهای جهادی پشتوانه نظام هستند و باید پای کار بیایند»؛ بر این اساس، در صورتی که نیروهای جهادی حوزه برای مقابله با ویروس دلتا وارد میدان نشوند، نمی‌توان آن را کنترل کرد و به آحاد جامعه خدمت رساند.

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور، به فعالیت‌های جهادی طلاب در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: اکثر استان‌ها بر اساس یک طبقه‌بندی منظم فعالیت خود را در راستای کرونا به انجام رساندند.

حجت الاسلام وحدتی آراسته با اشاره به بحران‌های مختلف در زمینه‌های سیل، زلزله و کرونا اذعان کرد: بحران ابعاد مختلفی دارد همچون فرقه های نوظهور و غیره، که از وظایف ذاتی طلاب جهادی و نهادهای عالی حوزه است که در این زمینه بسیار تلاش کنند.

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با بیان اینکه امروز جنگ اصلی دشمن جنگ نرم و فضای مجازی است، به ارائه برنامه‌های دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه‌های علمیه کشور پرداخت.

بر اساس این گزارش، ۳۵۰ طلبه خواهر و برادر گلستانی، در عرصه‌های مختلف به فعالیت‌های جهادی پرداختند.

گفتنی است، در این جلسه مدیران و مسئولان نهادهای مختلف حوزوی به ارائه پیشنهادات و مشکلات پیش رویِ نهاد تحت اشراف خود پرداختند.

ابلاغ سلام آیت الله اعرافی به طلاب جهادی گلستان

ابلاغ سلام آیت الله اعرافی به طلاب جهادی گلستان

ابلاغ سلام آیت الله اعرافی به طلاب جهادی گلستان

ابلاغ سلام آیت الله اعرافی به طلاب جهادی گلستان

ابلاغ سلام آیت الله اعرافی به طلاب جهادی گلستان

ابلاغ سلام آیت الله اعرافی به طلاب جهادی گلستان

انتهای پیام./ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha