شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
بیانیه مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان به مناسبت هفته عفاف و حجاب

حوزه/ فرمانده حوزه مقاومت بسیج فاطمة الزهرا(س) بسیج طلاب قم تصریح کرد: از جمله الزامات بسیار مهم در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، فعالیت های رسانه ای خلاقانه و اثرگذار در جامعه است.

ایران روح پرور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای واقعه مسجد گوهرشاد در ۲۱ تیرماه که به عنوان روز ملی عفاف و حجاب نام گذاری شده است، ابراز داشت: قبل از هر چیز ما برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند تقویت زیرساخت های عقیدتی و باورهای دینی در جامعه هستیم و تا زمانی که در این راستا گام های جدی برنداریم، تحول قابل توجهی در این زمینه را شاهد نخواهیم بود.

وی افزود: در کنار این مساله نباید از اهمیت فعالیت های فرهنگی و به خصوص رسانه ای غافل بود، چه آن که به هر حال در زمانه ای زندگی می کنیم که روز به روز بر اهمیت رسانه و حوزه تأثیرگذاری آن افزوده می شود.

 فرمانده حوزه مقاومت بسیج فاطمه الزهرا(س) بسیج طلاب قم، همچنین گفت: از سویی از منظر آموزه های دینی کسی نمی تواند منکر شود که مساله عفاف و حجاب یک بحث کلیدی و مبنایی در جامعه اسلامی محسوب می شود که عدم توجه به آن، خسارت ها و لطمات بسیاری برای فرد و جامعه به همراه خواهد داشت.

روح پرور خاطرنشان کرد: به عقیده بنده در این باره می بایست از توان و ظرفیت عظیم حوزه های علمیه نهایت استفاده را کرد به این جهت که به هر حال یکی از رسالت های حوزه و روحانیت، تقویت همین بُعد معنوی و اعتقادی در جامعه است.

وی با بیان این که در راستای ترویج عفاف و حجاب، نیازمند فعالیت های رسانه ای اثرگذار و خلاقانه و مبتکرانه هستیم، افزود: به خصوص باید از ظرفیت بالای طلاب بسیجی خواهر در این زمینه استفاده کرد چرا که تجربه نشان داده هر جا بانوان طلبه با روحیه انقلابی و بسیجی و بر اساس یک برنامه هدفمند و مستمر و تأثیرگذار وارد عمل شده اند، نتایج درخشانی را کسب کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha