جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیرسبزی

حوزه/مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مهمترین مکان در رشد و پرورش افراد جامعه خانواده است گفت: اگرچه آموزش و پرورش به رشد و بالندگی کمک می کند، اما امن ترین، واضح ترین و قویترین مکانی که آن رشد و آموزش‌ها را به معنویت و فضیلت می رساند مساجد هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از یاسوج، پیر سبزی، مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در افتتاحیه طرح اوقات فراغت «مدرسه، مسجد، تابستان»، دغدغه های حوزه فرهنگ را مهم خواند و اظهار داشت: برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان ضرورت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: قبل از برنامه ریزی طرح لازم است نیازسنجی، اولویت بخشی و مسائلی که مربوط به حوزه فرهنگ خصوصا در مکانهایی مانند مسجد مدرسه است بررسی شود.

وی با بیان اینکه مهمترین مکان در رشد و پرورش افراد جامعه خانواده است که اولین آموزگار آن والدین هستند ادامه داد: آموزش و پرورش به رشد و بالندگی کمک می کند و امن ترین، واضح ترین و قویترین مکانی که آن رشد و آموزش‌ها را به معنویت و فضیلت می رساند مساجد هستند.

پیر سبزی گفت: در همین راستا برنامه هایی برای طرح اوقات فراغت براساس خانه مسجد مدرسه پیش بینی شده و در کانون های فرهنگی و هنری اجرا خواهد شد.

وی نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد را در آموزش فرهنگی، هنری، دینی و مذهبی مهم دانست و افزود: با رخوتی که کرونا ایجاد کرده، شرکت در فعالیت های فرهنگی و هنری می تواند تنفسی برای قوت بخشی روحی باشد.

پیرسبزی، با اشاره به وجود ۶۴۰  کانون در استان گفت: با هدف پیوند مسجد و مدرسه و خانواده، جذب حداکثری نوجوانان و جوانان، شناسایی رشد و پرورش استعدادها و ایجاد نشاط در دستور کار اداره فرهنگ و ارشاداسلامی قرار گرفته است.

وی همچنین از حمایت این اداره کل از طرح های دارای نوآوری و قدرت و کیفیت اجرایی و نیز تقویت کتابخانه مساجد خبر داد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha