پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب «سید جمال الدین اسدآبادی؛ بنیان گذار نهضت احیای فکر دینی» نوشته محمدجواد صاحبی به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «سید جمال الدین اسدآبادی؛ بنیان گذار نهضت احیای فکر دینی» نوشته محمدجواد صاحبی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۳۸۴ صفحه به چاپ رسید.

رشد و شکوفایی تمدن نوین باختر و هجوم نظامی، سیاسی و فرهنگی کشورهای اروپایی و شرق اسلامی در آغاز قرن نوزدهم میلادی واکنش روشنفکران مسلمان را برانگیخت و آنان را به بازیابی هویت فرهنگی و ملی خویش واداشت.

در این هنگام جنبشی معروف به «احیای نهضت فکر دینی» با پیشگامی سید جمال الدین اسد آبادی برای اصلاح جامعه اسلامی و زدودن پیرایه ها و بازگشت به گوهر دین شکل گرفت که در پی روشن کردن موضع اسلام در برابر علوم جدید، مبارزه با استعمار خارجی و ستیز با استبداد داخلی بود.

نگارنده در این مجموعه بر آن بوده است تا گزارشی کامل از شرح حال آثار و افکار این مصلح مسلمان را در اختیار خواننده قرار دهد.

از این رو، همه گزارش های معتبر را گردآوری کرده و از میان آن‌ها دقیق‌تر این اقوال را برگزیده و با پرهیز از تکرار طبق تقویم تاریخ، سامان داده است.

کتاب «سید جمال الدین اسدآبادی؛ بنیان گذار نهضت احیای فکر دینی» از هشت بخش تشکیل شده و نگارنده محترم در هر بخش یک قسمت از زندگانی این مصلح مسلمان را مورد توجه و بررسی قرار داده است.

در بخش اول تا چهارم این کتاب «از کودکی تا بزرگسالی»، «از سیاحت تا سیاست»، «از اندیشه تا عمل» و «از شرق تا غرب» سید جمال الدین اسدآبادی بررسی شده است.

همچنین نویسنده محترم در بخش های پنجم تا هشتم نیز «طلوع دوباره از غرب»، «سیاست و دیانت»، «از آسیا تا اروپا» و «غروب در مشرق» این مصلح مسلمان را مورد کاوش قرار داده است.

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha