جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هاشم شیرازیان

حوزه/ تفاهم‌نامه همکاری ستاد کانون‌های مساجد خراسان شمالی با حوزه هنری این استان با هدف رونق برنامه‌های فرهنگی و هنری منعقد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، جلسه بررسی تفاهم‌نامه کشوری فعالیت‌های فرهنگی هنری مشترک، امروز میان ستاد فهمای کشور و حوزه هنری و نحوه بومی‌سازی آن در استان خراسان شمالی برگزار شد.

هاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی در این جلسه که در قالب نشست هم‌اندیشی با سرپرست حوزه هنری این استان برگزار شد، از فعالیت ۳۸۹ کانون در استان خبر داد و گفت: فعالیت‌های کانون‌ها در حوزه‌های مختلف کتاب‌خوانی و تشکیل گروه‌های سرود و تئاتر، طرح تلاوت نور و ترویج فرهنگ انس با قرآن، تولید فیلم و نماهنگ و ...تعریف می‌شود.

وی به طراحی سامانه بچه‌های مسجد در قالب ۳ شبستان و ۱۲ رواق زیرمجموعه با تعریف ۴۸ برنامه اشاره کرد و بر این اساس برای توسعه فعالیت‌ها و اقدامات کانون‌ها این سامانه طراحی شده که بر اساس ثبت فعالیت‌ها در پایان هر سال کانون‌ها ارزیابی می‌شود و کانون‌های برتر انتخاب و تقدیر می‌شوند.

وی بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری چه در حوزه هنری و چه کانون‌های مساجد را مورد توجه قرار داد و گفت: انعقاد تفاهم‌نامه‌ای ویژه فعالیت‌های مشترک در استان خراسان شمالی می‌تواند سبب تربیت نیروهای مستعد و هنرمندان انقلابی شود.

همچنین در ادامه، اکرم صدیقی کلاته که به‌تازگی به‌عنوان نخستین بانوی منصوب شده به سمت ریاست حوزه هنری یک استان، فعالیت مدیریتی خود را در خراسان شمالی آغاز کرده است، فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد را ارزشمند خواند و ضمن حمایت از فعالیت مشترک با کانون‌ها خواست تا این همکاری‌ها و تهیه تفاهم‌نامه استانی با احصای اولویت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی هنری کانون‌ها در نقاط مختلف استان باشد.

وی در خصوص آموزش رشته‌های مختلف هنری ازجمله سرود و فیلم‌سازی و آموزش تاریخ شفاهی و استعدادیابی در حوزه قلم و داستان‌نویسی بچه‌های مسجد اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است، پیش از این و در بهمن‌ماه ۹۹ تفاهم‌نامه همکاری با مدت اجرای سه‌ساله بین حوزه هنری به ریاست محمدمهدی دادمان و ستاد فهمای کشور به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی با هدف تجمیع ظرفیت‌ها و هم‌افزایی دو نهاد برای ارتقای فرهنگ و هنر و تربیت نیروهای مستعد و انقلابی منعقد شده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha