جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد رضا فخر روحانی

حوزه/ دکتر فخر روحانی گفت: ما باید توجه داشته باشیم که شیعیان تنها در چند کشور منطقه خاورمیانه نیستند و وظیفه داریم به فکر شیعیانی که در سایر کشورهای دنیا زندگی می کنند و به معارف اهل بیت علیهم السلام دسترسی ندارند نیز باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،دکتر محمدرضا فخر روحانی دبیر نشست علمی صحیفه پژوهی در اولین نشست از سلسله نشست های علمی صحیفه پژوهی که از سوی بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه برگزار شد بیان کرد: در روش شناسی تحقیقات علمی به روش تحقیق و نیز به دلیل انتخاب آن روش توجه می شود.

وی اظهار کرد: فرزند علامه امینی که عمر خود را پای کتاب الغدیر گذاشتند از قول ایشان گفتند که ائمه اطهار علیهم السلام دو کلاس درس اختصاصی برای شیعیان و کل بشریت گذاشته اند؛ این دو کلاس درس اختصاصی ادعیه و زیارت نامه ها می باشند.

فخر روحانی مطرح کرد: یک نقطه خلأ در این زمینه به چشم می خورد، و آن کم توجهی به این مسئله است که، شیعیان تنها در چند کشور منطقه خاورمیانه نیستند و ما وظیفه داریم به فکر شیعیانی که در سایر کشورهای دنیا زندگی می کنند و به این معارف دسترسی ندارند نیز باشیم.

دبیر نشست علمی صحیفه پژوهی خاطرنشان کرد: باید دید آیا می شود ترجمه به زبان ساده ای از صحیفه سجادیه را می توان به دنیا ارائه داد یا خیر؟؛ اگر چنین کاری انجام گیرد قطعاً می تواند منشأ برکات زیادی برای شیعیان کشورهای مختلف باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha