سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ نشست خبری اولین جشنواره پاسخ برتر

حوزه/ جشنواره «پاسخ برتر» با هدف پاسخ‌گویی به شبهات و سوالات در حوزه دین و مسائل سیاسی و اجتماعی و با رویکردی نو جهت بهره‌مندی عموم مردم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید نژاد امروز در نشست خبری که در مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات در قم برگزار شد از برگزاری اولین جشنواره پاسخ برتر با رویکرد جدید مدیا و چند رسانه ای از سوی این مرکز خبر داد و گفت: امروز شاهد این هستیم که شبهات متعدد در فضای مجای مطرح می شود و تلاش ما هم باید این باشد از طریق همین فضای مجازی و با روش های جدیدی چون مدیا با سریع ترین سرعت و ساده ترین و روان ترین مباحث بتوانیم پاسخ دهیم.


دبیر جشنواره پاسخ برتر با بیان این که در بحث پاسخ گویی در عرصه مدیا ضعیف هستیم و اتفاق خوبی تاکنون در حوزه در این موضوع نیفتاده، بیان داشت: با افتتاح این مرکز تلاش ما این است در بحث پاسخ گویی در عرصه مدیا و چند رسانه قدم محکمی برداریم.  


وی با اشاره به موضوعات این جشنواره افزود: ادیان و مذاهب، تاریخ و سیره، حقوق و فلسفه و احکام، فقه و پاسخ گویی به شبهات فضای مجازی از جمله این موارد است.
حجت الاسلام سید نژاد با اشاره به قالب های جشنواره، گفت: این قالب به صورت مکتوب شامل کتاب، مقاله، پایان نامه؛ ادبی شامل شعر و داستان،روایت و ساده انگاری؛ چند رسانه ای شامل فیلم کوتاه، مستند، نقد فیلم، تجسمی شامل عکس، گرافیک، نگارگری، عکس؛ فضای مجازی شامل راه اندازی شبکه اجتماعی و کنشگری می باشد.

دبیر این جشنواره با اشاره به معیارهای انتخاب اثر گفت: برای انتخاب اثر مواردی چون پاسخ گویی تخصصی، تحلیل محتوا، استفاده از شیوه های نوین پاسخ گویی، ارائه الگوهای صحیح پاسخ گویی مورد توجه می باشد.

حجت الاسلام سید نژاد با بیان اینکه اختتامیه جشنوراه پاسخ برتر در اواسط اسفند ماه امسال برگزار می شود، افزود: هدف اصلی برگزاری این جشنواره حمایت از تولیدات در زمینه پاسخ گویی به شهبات رایج می باشد و در این زمینه با مجموعه و نهادهای مختلف ارتباط برقرار شده است.

وی با بیان اینکه سایت «پاسخ‌تی‌وی» طراحی و راه اندازی شده، گفت: همزمان با عید غدیر سایت «پاسخ‌تی‌وی» رونمایی خواهد شد و در این سایت به صورت هفتگی چهار ساعت برنامه تصویری تولید و پخش خواهد شد.

حجت الاسلام سید نژاد بیان کرد: فراخوان این جشنواره در پیشخوان سایت حوزه علمیه و سایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات بارگذاری شده و همچنین کانال ایتا ویژه دبیرخانه جشنواره پاسخ برتر تشکیل شده است.

حجت الاسلام سید نژاد بیان کرد: میز همکاری مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه علمیه با صدا و سیما راه اندازی شده تا برنامه ها و تولیدات این مرکز از شبکه های مختلف رسانه ای پخش شود.

پاسخ‌گویی علمی به ۱۵۰ هزار شبهه

 حجت الاسلام دریاباری نیز در این نشست خبری به تبیین فعالیت های مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه علمیه پرداخت و گفت: مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه علمیه م در سال ۱۳۷۹ به منظور تبیین روزآمد اندیشه دینی در جهت پاسخ‌گویی به پرسشهای بنیادین و رفع و دفع آسیب‌ها و شبهات در حوزه دین، توسط شورای عالی حوزه علمیه تأسیس گردید.

معاون پژوهش و آموزش مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه علمیه با اشاره به مهمترین اقدامات این مرکز افزود: انتشار ۷۰ عنوان کتاب؛ پاسخ‌گویی علمی به ۱۵۰ هزار پرسش در ۹ گروه و رشته تخصصی قرآن و حدیث، فقه، کلام و فلسفه، حقوق و فلسفه احکام، سیاست و اجتماع، تربیت و روانشناسی، ادیان و مذاهب، تاریخ و سیره، شبهه یابی؛ تولید نرم افزار تخصصی پاسخ ۱ و پاسخ ۲ (با ۱۴ هزار پرسش و پاسخ)؛ تولید نرم افزارهای مناسبتی مانند پیامبر اعظم(صلی‌الله علیه و آله)، غدیر، کوثر، خورشید نینوا، صبح بیداری ۱ و۲، فریضه انتخاب، راه امام و تربیت فرزند از جمله این موارد بوده است.


وی فعالیت سایت اندیشه قم با بیش از یک دهه سابقه؛ برگزاری بیش از ۲۰۰ نشست تخصصی کانون گفتمان دینی در مدرسه علمیه فیضیه و دیگر نقاط کشور؛ حضور در نمایشگاه های متعددی چون نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، کتاب تهران و مطبوعات؛چاپ ۲۰ شماره فصلنامه تخصصی صباح تحت اشراف آیت الله العظمی سبحانی و راه‌اندازی نشریه تخصصی پاسخ، رصد و تحلیل نظام‌مند شبهات در فضای مجازی، مطبوعات، کتب و رسانه های تصویری از دیگر اقدامات این مرکز برشمرد.


وی طراحی سایت «ویکی‌پاسخ» و رونمایی ازسایت ویکی‌پاسخ، سایت «پاسخ‌تی‌وی» و رونمای از ۵ کتاب جدید درباره پاسخ گویی به شبهات از دیگر فعالیت ها عنوان کرد.

گفتنی است: علاقه مندان تا پایان دی ماه امسال فرصت ارسال آثار به نشانی دبیرخانه این مرکز واقع در قم، بلوار شهید صدوقی، مدرسه علمیه شهید صدوقی، فاز سه، مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۲۹۲۳۲۵۱ ـ ۰۲۵
تماس حاصل نمایند نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha