جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دادگستری فارس

حوزه/ به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س)، با همکاری مرکز توسعه حل اختلاف و معاونت فرهنگی دادگستری استان فارس همایش عفاف و حجاب در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی شهید قدوسی دادگستری شیراز برگزار و در آن از بانوان نمونه و محجبه تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی رئیس کل دادگستری فارس در همایش عفاف و حجاب، ضمن تبریک گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی  علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، از تلاش های بانوان شاغل در دادگستری و مجموعه توسعه حل اختلاف استان فارس به سبب انجام وظایف محوله و رعایت شئونات اسلامی در محیط کار قدر دانی کرد.

وی در بیان اهمیت عفاف و حجاب و همچنین تاثیر گذاری شیوه رفتار والدین به ویژه مادران در تربیت و پرورش فرزندان و نقش فرهنگ ساز آنان در رشد فکری کودکان و نوجوانان و جوانان به تفصیل مطالبی بیان داشت.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهر بینانه مادی گرایان، حجاب مایه اسارت زن نیست افزود: حضرت مولی الموحدین،علی بن ابی طالب علیه السلام در وصف صیانت از زن می فرمایند: صیانت زن به وسیله عفاف و حجاب، او را شاداب تر و پایدارتر می کند.

همچنین در این مراسم ارسلان اشرافی، معاون منابع انسانی دادگستری استان فارس نیز طی سخنانی با بیان اینکه قریب به 12 درصد از قضات و 25 درصد از کارمندان دادگستری استان فارس را بانوان تشکیل می دهند گفت: بانوان در مجموعه قضایی استان در حساس ترین پست های سازمانی مشغول به کار می باشند و از حیث عمکرد نیز بخصوص از حیث نظم و انضباط، همکاری و هماهنگی با مدیریت، دقت در انجام امور محوله، داشتن تحصیلات عالیه و همچنین اهتمام در امور پژوهشی در حد بالایی می باشند.

اشرافی، با اشاره به اینکه حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت برای شرکت زن در فعالیت های دینی سیاسی و اجتماعی است  تأکید کرد: احساس امنیت، خود سازی و تهذیب نفس و همچنین تحکیم مبانی خانواده از جمله فلسه حجاب است.

گفنتی است در پایان این مراسم  از 25 تن از بانوان شاغل که براساس ارزیابی ها و شاخص های تعریف شده در این زمینه برگزیده و برتر شناخته شدند با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha