جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صالحی تصریح کرد: نقش تاثیر گذار آموزش و پرورش در تحقق اهداف فرهنگی بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین شعیب صالحی، امام جمعه شهرستان بندرخمیر، در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه در دفتر امام جمعه عنوان کرد: نقش موثر آموزش و پرورش در تحقق اهداف فرهنگی بسیار ضروری است.

وی بر حضور پررنگ روحانیون در فعالیت‌های تربیتی آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: توانمندسازی روحانیون متناسب با نیاز مدارس و نسل جوان و نوجوان امری قابل توجه است.

امام جمعه شهرستان خمیر افزود:  فعالیت‌های بسیار خوبی در سطح مدارس شهرستان انجام می شود و در آموزش و پرورش از ظرفیت همکاری دو نهاد به خوبی استفاده شده و با برنامه‌ریزی، این روند بهتر گردد.

حجت الاسلام صالحی ضمن اشاره به نقش پررنگ معلمان در تعمیق اخلاق اسلامی و الهی در دانش آموزان گفت: إن شاءالله با همدلی و صمیمیت بتوانیم از این مسیری که امام و شهدا ترسیم نموده‌اند و به دست ما رسانده‌اند به خوبی محافظت نماییم.

وی از ارتباط مستمر حوزه علمیه و آموزش و پرورش بعنوان عامل بازدارنده بسیاری از آسیب های اجتماعی یاد کرد.

همچنین علی یگانه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمیر در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه که در دفتر امام جمعه محترم شهرستان برگزار شد، گفت: همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش لازمه تحقق اهداف تربیتی است.

وی از همکاری و تعامل حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد و گفت: دو نهاد یک ماموریت مشترک دارند و آن تربیت انسان‌هایی در تراز جمهوری اسلامی است و همکاری‌ها باید ساختارمند و سازمان یافته باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمیر با بیان اینکه توجه به مسائل مذهبی و معنوی در صدر برنامه‌های آموزش و پرورش شهرستان قرار دارد، تصریح کرد: همکاری حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش نقش موثری در تحقق اهداف تربیتی مدارس دارد.

 یگانه افزود: حوزه علمیه در تولید محتوای الکترونیکی فرهنگی پرورشی در زیست بوم کرونا به آموزش و پرورش کمک کند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان خمیر ادامه داد: آموزش و پرورش و حوزه علمیه در کنار هم با هم افزایی پتانسیل‌های موجود خود، قطعا می‌توانند مثمر ثمر و اثرگذارتر عمل کنند.

این مقام مسئول با اشاره به شرایط امروز و ایراد هجمه‌ها و شبهات در فضای مجازی و حقیقی جامعه علی الخصوص جامعه دانش آموزی، گفت: مقابله با این شبهات نیاز به تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمیر، همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه را در راستای “سند تحول بنیادین آموزش و پرورش” دانست.

 یگانه ابراز امیدواری کرد بیش از پیش شاهد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه باشیم.

در پایان  این نشست تفاهم نامه کمیته همکاری آموزش و پرورش شهرستان خمیر با حوزه علمیه به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha