سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
علوی آزیز

حوزه/ مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با اشاره به چهار کارکرد حوزوی، از دو عرصه جدید تدریس و مدیریت در شناسایی مستعدان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام سید حمید علوی آزیز، در آغاز نخستین دوره تعالی مدیران مدارس علمیه مشهد مقدس که به همت مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان برگزار شد، به کارکردهای روحانیت اشاره و ابراز کرد: تربیت مدرس یکی از این فعالیت هاست و از این رو در حوزه ای که ۴ هزار استاد دارد، برایش تربیت مدرس دارای اهمیت است.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان به شان والای تبلیغ به عنوان دومین کارکرد روحانیت اشاره و خاطرنشان کرد: برای تربیت مبلغانی که دانش و مهارت لازم را داشته باشند، باید برنامه ریزی کرد، زیرا دارا بودن هر دو امر، ضروری است.

حجت الاسلام علوی آزیز، کارکرد سوم را پژوهش دانست و اظهار کرد: هرچند استعداد و قلم افراد مهم است، اما به هر حال، عرصه تحقیق در قالب کتاب، پایان نامه، مقاله و... به آموزش نیاز دارد.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، مدیریت را کلان عرصه چهارم در امور حوزوی برشمرد و گفت: این مرکز با ۶۱۳ مستعد برتر آموزشی، پژوهشی و تبلیغی، فعالیت داشته و برای سه زمینه شناسایی، حمایت و از همه مهمتر، ساماندهی، برنامه ریزی شده و می شود.

وی از دو بخش جدید تدریس و مدیریت را در برنامه ریزی مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان نام برد و برگزاری رویداد دو روزه کنونی را نخستین گام در عرصه مدیریت عنوان کرد.

حجت الاسلام علوی آزیز، مواجهه با مسائل زیاد و حل و مدیریت آن به طور هنرمندانه را بیان کرد و گفت: مدیران حوزه علمیه مانند پژوهشگران، برترین های آموزش و تبلیغ و... شایسته شناخته شدن هستند و از این رو برخی از نخبگان، برجستگان و برگزیدگان این عرصه در رویدادهای مربوطه وارد شده و در نهایت مورد حمایت قرار می گیرند.

وی از مدیران مدارس خواست که عرصه های مختلف مدیریت را جدی بگیرند؛ زیرا می توانند صد برابر آنچه بهتر کار می کنند، اجرایی نمایند که در نتیجه دانش افزایی در این زمینه مهم است.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان به شناسایی مستعدان برای عرصه مدیریت در رویداد دوره‌های مربوطه اشاره و اظهار کرد: امیدواریم این حوزه از نظر مسئله شناس، دانش پژوه و مدیر و... در چند سال آینده به صورت دانشی مستغنی شود.

این دوره آموزشی دو روزه به همت مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با حضور تعدادی از مدیران و مسئولان آموزش مدارس علمیه مشهد در مجتمع آموزشی و فرهنگی جوادالائمه(ع) تا عصر پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰ در حال برگزاری است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha