جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه فردوس

حوزه/ امام جمعه فردوس اظهار کرد: حفظ حرمت زن و احترام به آنان و همچنین ارزش گذاری به شأن و جایگاه زن به صیانت از کیان خانواده پیوند خورده است.

حجت الاسلام و المسملین محمدرضا بابایی، امام جمعه فردوس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری"حوزه" در بیرجند، ضمن تبریک ماه ذی‌الحجه و همچنین هفته‌ حجاب و عفاف، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که حجاب و عفاف به عنوان یک دستور دینی و از موضوعات مهم و دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی است.

وی حجاب و عفاف را برگرفته از آموزه های دینی دانست و افزود: این مقوله با بسیاری از مسائل مانند حفظ حرمت زن و احترام به آنان، ارزش گذاری به شأن و جایگاه زن، حفظ و صیانت از کیان خانواده پیوند خورده و به عنوان یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در تحکیم بنیان خانواده و رشد و تعالی و شکوفایی انسان و همچنین در پیشگیری از آسیب ها و انحرافات اجتماعی در جامعه مورد توجه قرار گرفته است.

امام جمعه فردوس با اشاره به حادثه مسجد گوهرشاد، تصریح کرد: برخی به اشتباه تصور می‌کنند قیام مسجد گوهرشاد در اعتراض به کلاه پهلوی بود که این اشتباه است و با وجود اینکه مرحوم احتشام در جریان این قیام، کلاه پهلوی را به زیر پا انداخت و آن را پاره‌پاره کرد، اما قیام مردم در مسجد گوهرشاد در حقیقت برای مبارزه با کشف حجاب بود.

زنان و دختران ما باید با رعایت حجاب و عفاف خویش، از میراث زینبی و فاطمی محافظت کنند

حجت الاسلام بابایی با بیان این‌که وقوع انقلاب اسلامی ثمره خون ۲۰۰ هزار شهید است،خاطرنشان کرد: زنان و دختران ما باید قدر خویش را دانسته و با رعایت حجاب و عفاف خویش، از میراث زینبی و فاطمی محافظت کنند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت رعایت حجاب توسط هر مسلمانی در جامعه، ابراز کرد: عفاف و حجاب فقط به بانوان اختصاص ندارد و در دین مبین اسلام بر حفظ حجاب و عفت توسط مردان هم تأکید شده است.

امام جمعه فردوس راهکار مبارزه با بدحجابی را، عطوفت و مهربانی در حق افراد بدحجاب و جذب آنها از طریق احترام ذکر کرد و گفت: بایستی هنگام مبارزه با بدحجابی کرامت انسانی افراد مختلف حفظ شود؛ چرا که لازمه داشتن زندگی متعالی حفظ کرامت انسانی است.

ترویج بی حجابی در جامعه زیاد شده است

حجت الاسلام بابایی ادامه داد: آنچه مسلم است آن است که انسان باکرامت عفیف است و اگر شخصی عفت ندارد، باید علت آن را جست‌وجو کرد.

امام جمعه فردوس حجاب را از ضروریات دین مبین اسلام برشمرد و یادآور شد: کسی که ادعای مسلمان بودن‌ می‌کند باید در عمل، این مهم راثابت کند که پایبند بودن به مسئله حجاب و عفاف، یکی از موارد مذکور است.

حجت الاسلام بابایی اضافه کرد: دشمنان در راستای ضربه زدن به مساله حجاب و عفاف، تشویق به روابط غیر عرفی می کنند و اگر هم خانواده تشکیل شود به نقشه شوم دیگر روی می آورند و به دنبال آن هستند که تکثیر نسل صورت نگیرد، چراکه از انسجام ایران اسلامی می ترسند.

وی یاد آورشد: دشمنان با استفاده از رسانه های متعدد به دنبال آن هستند که ترویج بی حجابی داشته باشند و به صورت سازماندهی شده به ارزشهای الهی و انقلابی ضربه می زنند.

امام جمعه فردوس با بیان این‌که خوشبختانه ما کانون‌های حجاب و عفاف و همچنین امر به معروف زیادی در سطح جامعه داریم، متذکر شد: جای بسی تاسف است که در ۸ سال گذشته توجهی زیادی به مسئله حجاب و عفاف در جامعه نشده و غفلت‌ها و کوتاهی هایی در این زمینه حتی توسط شخص دوم مملکت شاهد بوده‌ایم.

حجت الاسلام بابایی ضمن اشاره به این‌که امروز نیز زنان و دختران فهیم و نجیب کشورمان همواره خود را حافظ فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی می دانند، تبیین کرد: آنها معتقدند حجاب یکی از سنگرهای مهم در حفظ آرمان ها و ارزش های دینی است و به تاسی از آموزه‌های دین و فرمایش صریح پیشوایان خود، حجاب را از مسلمات و ضروریات دانسته و در عین حال، آن را مانع از حضور در مجامع علمی و فعالیت های اجتماعی خود نمی دانند.

وی در پایان با اشاره به سخنی از امام راحل(ره) مبنی بر این‌که «باید توجه داشته باشید که حجابی که اسلام قرار داده است، برای حفظ آن ارزش های شماست، هر چه را که خدا دستور فرموده است – چه برای زن و چه برای مرد - برای این است که، آن ارزشهای واقعی که این ها دارند و ممکن است به واسطه وسوسه های شیطانی با دستهای فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال می شدند. این ها ، این ارزش ها زنده بشود»، عنوان کرد: سخنان قران، اهل بیت(ع)، امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و... در این خصوص راهگشاست.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha