جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مظفر سالاری

حوزه/مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد گفت:طرح طراوت از غدیر امسال تا غدیر آینده است که تعداد ۳۰ مسجد در ۶ منطقه از شهر یزد، حدود ۳۰ هزار نفر را تحت پوشش این طرح قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد، صبح امروز در مراسم افتتاح طرح طراوت یزد اظهارداشت: بر اساس آیین نامه کانون مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد، هدف ما احیای نقش واقعی مساجد و زمینه‌سازی برای پیوند شبکه کانون‌های مساجد کشور با نهاد خانواده، مدارس و مراکز آموزشی اجتماعی و فرهنگی از طریق برنامه‌های مختلف و حمایت از استعدادهای برتر با کارآفرینی است.

وی با اشاره به اجرای طرح طراوت افزود: افتخار داریم که حرکت بسیار خوبی بین کانون‌های مساجد با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری آغاز شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: اخیرا ده فرهنگسرا برای ده مسجد در نظر گرفته شده که عموما مدیران کانون‌های مساجد متولی آن هستند.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: طرح طراوت از غدیر امسال تا غدیر آینده است که تعداد ۳۰ مسجد در ۶ منطقه از شهر یزد، حدود ۳۰ هزار نفر را تحت پوشش این طرح قرار می دهد.

وی گفت: مسجد محوری، خانواده بنیانی و مسجد پایه‌ای به عنوان گام‌های اساسی در این طرح است که در محورهای قرآن و عترت، تربیتی، کتاب‌خوانی، مهارتی، اردویی، سرود، نمایش، رسانه و کارآفرینی اجرا می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: مساجد مخاطب طرح ۳۰ مسجد هستند که به مدت یک سال با بهترین مربیان و برنامه های جذاب آمورشی مهارتی تفریحی هنری و اردویی و زیارتی در این مسیر گام بردارند.

همچنین جمال الدین عزیزی، شهردار یزد در این مراسم گفت: در شهرداری یزد در حوزه مسائل فرهنگی با پیشنهادات و ابتکارات جدید سعی شده قالب هایی طراحی شود که مأموریت بخش های فرهنگی به صورت جذاب برای جذب مخاطب بیشتر صورت گیرد.

وی افزود: در شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد سعی داشتیم قالب های جدیدی را ارائه دهیم تا نیازهای فرهنگی را ارائه کنیم و مخاطبین را جذب کنیم.

عزیزی گفت: «هر حسینیه، یک فرهنگسرا» طرح خوبی بود که مورد استقبال قرار گرفت و برنامه های حسینیه با حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی صورت گرفت که امیدواریم بتوانیم اجرای آن را نیز ادامه دهیم.

وی بیان کرد: طرح نماسازی مساجد در شهر، طرح طراوت به عنوان نمونه های دیگر در راستای حمایت از فعالیت های مسجد محوری است.

عزیزی بیان کرد: با توجه به بحث کرونا ما سعی کردیم با طرح های دیگر روح را دوباره به مساجد برگردانیم.

وی با اشاره به برنامه های غدیر افزود: ستاد مبّشر غدیر بیش از ۱۵۰ برنامه برنامه‌ریزی کرده است که امیدواریم بتوانیم به خوبی آنها را پشتیبانی و اجرا کنیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha