یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عالی

حوزه/ حجت الاسلام عالی، باتاکید بر ترویج فرهنگ ازدواج آسان در کشور گفت: خانواده ها به منظور کاهش گناه در جامعه با الگوبرداری اززندگی حضرت فاطمه زهرا(س) وحضرت علی(ع) نباید در ازدواج فرزندانشان سخت‌گیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه درکاشان حجت الاسلام مسعودعالی،در ویژه برنامه همسفر تا بهشت در مصلای نماز جمعه نوش آباد، به اهمیت و فلسفه ازدواج در اسلام اشاره کرد و گفت: ازدواج از جمله پیوند های مقدسی است که خداوند تاکید زیادی نسبت به آن دارد.

این سخنران مذهبی،به تفاوت خانواده در اسلام و جهان غرب اشاره کرد و گفت: در اسلام به زن و شوهری که با ازدواج زیر یک سقف زندگی کنند، خانواه می گویند و در جهان غرب به دو همجنسی که زیر یک سقف زندگی کنند هم خانواده می گویند.

حجت الاسلام عالی، به ترویج فرهنگ ازدواج  هم جنسیتی و تک والدی درکشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: جهان غرب برای از بین بردن بنیاد خانواده ها تبلیغ و گسترش فرهنگ خانواده هم جنسیتی و تک والدی را در کشورهای دیگر نیز در دستورکارخود قرار داده است.

وی، به تاثیر خطرات فضای مجازی در به انحراف کشیده شدن جوانان و نوجوانان و مخدوش کردن پیوندهای مقدس ازدواج اشاره کرد و گفت: خانواده ها با احساس وظیفه شرعی باید فرزندانشان را نسبت به توطئه جهان غرب که از طریق فضای مجازی به دنبال مخدوش کردن پیوندهای مقدس ازدواج اسلامی و انحراف جوانان هستند بیش از پیش آگاه نمایند.

 وی، به ثواب خدمت و احترام زوجین نسبت به یکدیگر براساس آیات و روایات اشاره کرد و گفت: ثواب یک ظرف آب دادن زن به همسر برابر یک سال عبادت به درگاه خداوند متعال می باشد.

 وی، به تاثیر احترام والدین نسبت به یکدیگر در فرزندانشان اشاره کرد و گفت: وقتی پدر و مادر به هم دیگر احترام بگذارند قطعا فرزندانشان نیز به آنها احترام خواهند گذاشت.

حجت الاسلام عالی، با تاکید بر ترویج فرهنگ ازدواج آسان درکشور گفت: خانواده ها به منظور کاهش گناه در جامعه با الگوبرداری از ازدوج حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علی(ع)  نباید در ازدواج فرزندانشان سخت گیری کنند.

 بر پایه این گزارش پس از مولود خوانی مداحان اهل بیت (ع) به قید قرعه به هشت زوج جوان حاضر در مراسم سفر مشهد مقدس اهداء شد.

 انتهای پیام./

فرهنگ ازدواج آسان در کشور گسترش پیدا کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha