جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
واحدی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی، گفت: نقش عالمان خواهر و نقش حوزه علمیه خواهران در عصر غیبت و به‌خصوص پس از انقلاب اسلامی، نقش ویژه‌ای است؛ چراکه خواهران در بستر اجتماع و در فرهنگ‌سازی نقش ویژه‌ای دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد واحدی، معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور، عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، اظهارداشت: جایگاه عالمان و روحانیون و دانشمندان دینی جایگاه ویژه‌ای است؛ جایگاهی که عالمان دین به‌عنوان وارثان انبیاء معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه محل تربیت عالمان دین است، گفت: اگر فقها، علما و دانشمندان وارثان دین هستند حوزه‌های علمیه محل پرورش وارثان دین می‌باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی با بیان اینکه در زمان غیبت معصوم، جایگاه حوزه‌های علمیه و عالمان دین برجسته است، خاطرنشان کرد: اگر حضور عالمان برجسته در زمان غیبت امام عصر(عج) نبود، همه از دین برمی‌گشتند.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران، تصریح کرد: نقش عالمان خواهر و نقش حوزه علمیه خواهران در عصر غیبت و به‌خصوص پس از انقلاب اسلامی، نقش ویژه‌ای است؛ چراکه خواهران در بستر اجتماع و در فرهنگ‌سازی نقش ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به نگاه امام خمینی(ره) به نقش ویژه حوزه‌های خواهران در جامعه اسلامی، افزود: حضرت امام(ره) فرمودند که «نیمی از جامعه را خواهران تشکیل می‌دهند و در نیم دیگر جامعه نیز حضور دارند؛ زیرا آنان مادران و همسران جامعه بوده و اثرگذارند».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی بیان داشت: حضرت امام با دقت و فراست جامعة الزهرا را تأسیس نمودند که دور اولیه حرکت حوزه‌های علمیه بوده و دور ثانویه را مقام معظم رهبری با تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران ایجاد کردند.

وی گفت: اگرچه مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ۲۵ سال عمر دارد اما در حدود ۵۰۰ مدرسه در سراسر کشور ویژه خواهران به وجود آمده است؛ به این ترتیب نقش و اثرگذاری خواهران در تحقق تمدن نوین اسلامی برجسته گردید.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار کرد: فرهنگ مهاجم و فرهنگ استکبار نیز اثرگذاری بر تمدن اسلامی را از مسیر زنان و خواهران محل مداقه قرار داده است؛ اگر او از این مسیر وارد شده، تدبیر امامین انقلاب برای آنکه حوزه‌های علمیه خواهران به‌سرعت بدرخشند تدبیری بجا، به هنگام و ستودنی می‌باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha