جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار رئیس دستگاه قضا با مراجع و علما

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای با حضرات آیات نوری همدانی و جعفر سبحانی در قم دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در آغاز دوره‌ ریاست خود بر دستگاه قضا، به منظور دیدار با مراجع عظام تقلید، صبح امروز جمعه  به شهر مقدس قم سفر کرد ضمن زیارت حرم کریمه اهل بیت(س) و دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت حرم و نماینده ولی فقیه در استان قم با حضور در دفتر حضرات آیات نوری همدانی و سبحانی با این مراجع تقلید نیز دیدار  و گزارشی از روند دستگاه قضا و برنامه های خود ارائه نمود.
بر اساس این گزارش: دیدار با برخی دیگر از مراجع تقلید و علما و همچنین حضور در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از دیگر برنامه های امروز رئیس قوه قضائیه در قم خواهد بود.

همه برنامه‌های نظام اسلامی باید مبتنی بر موازین اسلامی باشد
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این دیدار ها، مسائل جدید ناشی از گسترش فضای مجازی را یکی از این مسائل عنوان کرد و گفت: بعنوان مثال فضای مجازی مسائلی را شکل داده که باب جدیدی در برابر دستگاه‌های حکومتی از جمله قوه قضائیه گشوده است.

وی از مراجع، علما و حوزه‌های علمیه خواست که قوه قضائیه و دیگر دستگاه‌های حاکمیتی را در حل این مسائل نوظهور یاری دهند.

رئیس قوه قضائیه گفت: همه برنامه‌های نظام اسلامی باید مبتنی بر موازین اسلامی باشد و این موضوع در قانون اساسی ما نیز تصریح شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: در شرایط فعلی به‌طور ویژه نیاز است که مراقبت شود تا شیاطین و برخی روشنفکرنماها نتوانند با شیطنت انحرافی در این مسیر ایجاد کنند.

وی از امر قضا به‌عنوان یکی از مسائل مهم حکومتی یاد کرد و ادامه داد: مردم توقع دارند که همه جهات و مسائل در دستگاه قضا مبتنی بر شرع و فقه اسلامی باشد.

رئیس قوه قضائیه خاطر نشان کرد: تا کنون گام‌های بلندی برداشته شده تا دستگاه قضایی در مسیر شرع حرکت کند، اما لازم است با کار و همکاری حوزه و علما و ورود روحانیون به امر قضا، گام‌های بلندتری در این جهت برداشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بر همین اساس از مراجع، علما و حوزه‌ها خواست که هم درباره انطباق مسیر قضا بر مدار شرع تحقیق و مطالعه کنند و هم تمهیداتی برای تربیت روحانیون فاضل و مستعد و دارای روحیه انقلابی برای ورود به دستگاه قضا بیاندیشند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضائیه و آرزوی موفقیت برای وی در این مسئولیت خطیر، از نامه ۵۳ نهج‌البلاغه که حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر نوشته‌اند، به‌عنوان عالی‌ترین منشور حکومتی یاد کرد که باید ملاک عمل همه مسئولان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نیز در این دیدار با تبریک انتصاب حجت الاسلام محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضائیه گفت: مسئولان باید قدردان ملت فهیم شریف ایران اسلامی باشند؛ چرا که صاحبان اصلی انقلاب همین مردم هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: اشخاص و جریاناتی که دنبال سهم‌خواهی در نظام اسلامی بوده‌اند، باید پاسخگوی اعمال و رفتارهای خود باشند.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های قوه قضاییه در اجرای طرح تحول قضایی ابراز امیدواری کرد این حرکت در دوره جدید ریاست قوه قضاییه نیز با قدرت و قوت ادامه پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha