جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: تهذیب از ارکان حوزه علمیه تراز انقلاب اسلامی بوده و شما طلاب حوزه های علمیه باید تهذیب نفس را در کنار مسائلی چون عبادت و تحصیل علم مدنظر قرار دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در مراسم افتتاحیه دوره تربیتی و معنوی طلبه تراز انقلاب اسلامی که در اردوگاه فرهنگی وآموزشی شهید بابایی قزوین برگزارشد گفت: اولین اصل در ایجاد حوزه در تراز انقلاب اسلامی تهذیب محسوب می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: تهذیب از ارکان حوزه علمیه تراز انقلاب اسلامی بوده و شما طلاب حوزه‌های علمیه باید تهذیب نفس را در کنار مسائلی چون عبادت و تحصیل علم مدنظر قرار دهید.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه با تربیت طلبه‌های فاضل باید بتوانند نیاز مبرم جامعه را پاسخگو بوده و عالم دین باید شناخت به زمان خود داشته باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بر تربیت طلبه‌های در تراز انقلاب اسلامی تأکید و اظهار کرد: زندگی بعضی از عالمان دین حتی برای طلبه‌ها نیز دارای جذابیت است و در این راستا گاهی مواقع رفتار و گفتار عالم می‌تواند در طلبه تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: زمانی جامعه به پویایی می‌رسد که طلبه‌های فاضل و دانشمند در تمام عرصه‌ها داشته باشیم.

وی اظهار کرد: وقتی ما از جایگاه و نقش معلم در تربیت طلبه سخن می‌گوییم، نمی خواهیم عوامل تأثیرگذار در تربیت طلبه را در معلمان و اساتید منحصر کنیم، عوامل دیگر هم در این امر نقش دارند اما نقش استاد حرف اول را می‌زند و جایگاه استاد بزرگترین عامل در تربیت طلبه است.

امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند این نظام برای مقتدر بودن در همه عرصه‌ها، به حوزه علمیه توانمند و کار آمد نیازمند است، بنابراین باید جامعه علمی و دینی ما نیازها را به درستی شناخته و به موقع وارد عمل شود تا در دنیا و آخرت دچار خسران و زیان نشویم.

 وی درباره علت اینکه رهبر معظم انقلاب، بر انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه تاکید دارند، بیان کرد: تربیت نیروهای زبده برای تبلیغ و ترویج معارف و حقایق اسلام از مهمترین تکالیف حوزه‌های علمیه است.

"تهذیب نفس" از ارکان شخصیتی طلبه در تراز انقلاب اسلامی است

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha