سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجاب

حوزه/ نشست علمی پژوهشی تحت عنوان "معنای زندگی و نقطه شروع حجاب و زندگی امروز" در تالار پژوهشی مدرسه علمیه خواهران امام خمینی(ره) شهرستان آشتیان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست علمی پژوهشی تحت عنوان "معنای زندگی و نقطه شروع حجاب و زندگی امروز" در تالار پژوهشی مدرسه علمیه خواهران امام خمینی(ره) شهرستان آشتیان برگزار گردید.

دراین نشست سرکار خانم دریایی با تبریک ایام ماه مبارک ذی الحجه به بیان معنای زندگی، حیا و عفت پرداخت و گفت: حیا در بخش پوشش به این معناست که چه باید بپوشم و عفت به معنای آن است که چه گونه بپوشم.

وی در ادامه روایتی از امام صادق(ع) بیان کرد و گفت: حضرت میفرمایند «اگر حیا از بین برود عقلانیت ازبین می رود»، در این راستا، بازخوانی آیات و آموزه های قرآنی درخصوص این مساله نشان می دهد که حیا و بی حیایی اختصاص به زنان و جنس مونث ندارد؛ بلکه فضیلتی است که مردان به همان اندازه زنان می بایست از آن برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: حیا به معنای پرهیز از زشتی ها در عمل و رفتار و کنش و منش انسانی است که اختصاصی به یک جنس ندارد.

وی در پایان گفت: با این همه جامعه نوعی رفتار و منش را از زنان می خواهد که ارتباط نزدیکی با مساله حیا پیدا می کند؛ از این رو جامعه آن را امری مرتبط با زنان می داند و از ایشان انتظار دو چندانی برای رعایت و کسب صفت و فضیلت حیا دارد.
 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha