سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجاب

حوزه / نشست تسبیح عشق به مناسبت هفته عفاف و حجاب در کانون پرورش فکری نوجوانان استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  حوزه از هرمزگان؛ نشست تسبیح عشق به مناسبت هفته عفاف و حجاب با حضور پروین پشتکوهی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، دکتر معصومه زکی‌پور دکترای روانشناسی سلامت و وحید شیخیان دکترای پژوهش هنر و عضو هیأت علمی دانشگاه  تهران برگزار شد.

در نشست تسبیح عشق تعدادی از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مورد تاثیر رنگ در روحیه و رنگ های مورد علاقه خود در بحث پوشش و حجاب بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست، معصومه زکی پور، روانشناس سلامت اظهارداشت: آدم‌ها در مواجهه با رنگ‌ها، تجربه‌های مختلفی را در ذهن مرور می‌کنند.

وی تاکید کرد: رنگ‌ها روانشناسی مخصوص خود را دارند که در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است؛ هر فرهنگی ممکن است روی رنگ‌ها تحلیل خاص خود را داشته باشد. 

زکی‌پور ادامه داد: به طور کلی ما بر اساس تجربه‌هایمان تجزیه و تحلیل می کنیم؛ مثلا رنگ قرمز برای بعضی‌ها یاد آور رنگ خون هست برای بعضی‌ها یادآور گل سرخ یا ممکن است برای بعضی ها یادآور غلط‌های برگه‌های امتحان در دوران تحصیلشان باشد.

وی با اشاره به نقش مد در انتخاب رنگ گفت: در پژوهشی که تحت عنوان " رنگِ مورد علاقه ام در پوشش" انجام شده، نوجوانان و جوانان از  علایق خود، درباره رنگ‌های روشن حرف زده اند؛ اما در عمل، در پوشش خود بیشتر از رنگ‌های تیره به خصوص رنگ مشکی استفاده می‌کردند و این نشان دهنده‌ی آن است که رنگ پوشش ما در طول زمان به واسطه‌ی مد تغییر کرده است.

این روانشناس سلامت افزود: انتخاب رنگ هم زمینه‌ی روانشناسی دارد و هم به نوع فرهنگ جامعه‌ای  که در آن زندگی می کنیم مربوط می‌شود و هم با مد در ارتباط است.

همچنین وحید شیخیان، عضو هیئت علمی دانشگاه  تهران در مورد رنگ و ارزش آن در زندگی بشر از ابتدای شروع زندگی اجتماعی، گفت: بشر اولیه رنگ را با طلوع و غروب خورشید، آسمان، دریا، طبیعت دیده و آن رنگ‌ها به طور طبیعی وارد زندگی آنها شده‌ وکم کم به فرهنگ آن‌ها تبدیل شده است.

وی افزود: به مرور انتخاب رنگ دستخوش اجبار و مقرارات گردید مثلا کارکنان شرکت‌های هواپیمایی، هتل ها و.. هر کدام ملزم به انتخاب رنگ پوششان مطابق مقرارات محل کار خود هستند.

در پایان پروین پشتکوهی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان خاطر نشان کرد: همیشه رنگ در کانون پرورش فکری خیلی مورد توجه بوده؛ زیرا با هدفی خاص از رنگ‌ها استفاده می‌شود و آن هدف هم، شکوفا نمودن خلاقیت کودکان و نوجوانان است.


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha