جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، گفت: شرایط موجود در استان خوزستان، عوامل مختلفی دارد که مهم‌تر از خشک‌سالی، سوءمدیریت منابع آبی و برداشت در بالادست رودخانه، معتقدیم سدسازی‌های بی‌رویه نقش اصلی را در خشک شدن کرخه ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در بازدید از منطقه رفیع، در جمع کشاورزان و دامداران منطقه، با بیان اینکه مشکلات به وجود آمده در بحث آب، وضعیت شط نیسان و رودخانه کرخه را تأسف‌بار کرده‌، اظهارداشت: آب موجود در آن آب نیست! بلکه لجن است و برای هور و دامداران نگران‌کننده و ناراحت‌کننده است.

وی گفت: این شرایط موجود عوامل مختلفی دارد که مهم‌تر از خشک‌سالی، سوءمدیریت منابع آبی و برداشت در بالادست رودخانه، معتقدیم سدسازی‌های بی‌رویه نقش اصلی را در خشک شدن کرخه ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، تصریح کرد: دولت در استان‌های بالادستی بدون ملاحظه خوزستان، سدهایی را برای حل مشکلات آن مناطق ایجاد کردند، اما حقی برای خوزستان قائل نشدند؛ به‌طوری‌که کشاورزی حقآبه مخصوص خود را دارد، محیط‌زیست هم همین‌طور، هورالعظیم حقآبه دارد و مردم حق حیات دارند که متأسفانه متوجه این مسئله نشدند

عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: ۵ سال پیش به آن‌ها تذکر و هشدار داریم که با این اقدامات در خوزستان فاجعه رخ می‌دهد، آن‌ها هم قبول داشتند، اما بااین‌حال به کار سدسازی ادامه دادند.

وی در پایان گفت: مقامات استان و نمایندگان مردم به این نتیجه رسیدند که مصرانه مطالبه جدی مردم را از دولت و شورای عالی امنیت ملی مطرح کنند که آب‌هایی را از سدهای بالادستی کرخه رهاسازی کنند تا سد کرخه پر شود تا حقابه‌ها تأمین شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha