پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تبریز

حوزه / مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز به همراه فرمانده بسیج دانش آموزی خواهران و مسئول امور بانوان ناحیه در دفتر مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی حضور یافته و در خصوص مسائلی مانند همکاری دو جانبه در زمینه آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان و ترویج فرهنگ وقف و امور خیریه به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در دیدار با مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز و  فرمانده بسیج دانش آموزی خواهران و مسئول امور بانوان این ناحیه که در دفتر مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش بایستی با بهرمندی از معلمین مستعد و متعهد همواره دانش‌آموزان و نوجوانان را با چنین مسائل و الگوهای حسن آشنا سازند.

وی  افزود: تشکیلات اوقاف و آموزش و پرورش اهدافشان همواره همسو و در یک جهت بوده و در تمام برنامه های فرهنگی،آموزشی و زیرساختی اوقاف در کنار و یاریگر آموزش و پرورش بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی از طرح‌ریزی برای ایجاد چندین فضای آموزشی در مناطق کم‌برخوردار و دور دست استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان طی برنامه‌ای در حال طرح‌ریزی برای ایجاد فضاهای آموزشی در دور افتاده‌ترین روستاهای کم برخوردار استان است تا از این طریق هیچ کودک و نوجوانی به خاطر نبود فضای مناسب آموزشی از آموزش و تحصیل عقب نماند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث آموزش مجازی نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه با تهیه اهدای چند این تبلت،گوشی هوشمند و کمک هزینه خرید و امکانات آموزش مجازی موجب بهره مندی کودکان خانواده‌های بی‌بضاعت از آموزش مجازی شده است.

زینب علمدار، مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز نیز در این جلسه، زندگی ساده و بی آلایش حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را از مهمترین الگوهای جوانان در این جامعه امروزی دانسته و از خانواده‌ها، دبیران و عوامل مرتبط خواست با ترویج این چنین سبک‌های زندگی ساده و ماندگار اسلامی بین دانش آموزان نوجوان و خانواده های محترم آنها موجب شکل‌گیری زندگی های مشترک و ماندگار در بین جوانان جامعه شوند.

علمدار همچنین در تقاضای دیگر از معلمان، دبیران و مربیان فرهنگی و قرآنی خواست با جدیت بیشتر و با نهادینه سازی فرهنگ وقف و امور خیریه در بین دانش‌آموزان از دوران ابتدایی تا دبیرستان، گسترش این سنت حسنه در بین انسان های جامعه و فراهم سازند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز در پایان سخنان خود به احیاء نام چندین مدرسه و مکان‌ آموزشی موقوفی ناحیه اشاره کرد و گفت: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت اسامی دقیق بناهای موقوفی و پیگیری‌های رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نام اصلی مدارس و مراکز آموزشی موقوفی آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز مانند حسین خان باغبان(ساختمان شماره ۲ اداره آموزش و پرورش ناحیه پنج) که طی گذشت سال ها به دست فراموشی سپرده شده بود، دوباره احیا شده و بر سردر ساختمان ها نصب شد.

در پایان این جلسه طرفین خواستار گسترش همکاری های دو جانبه بین آموزش و پرورش به ویژه آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در زمینه‌های مختلف زیرساخت‌های آموزشی ،آموزشی و پرورشی شدند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha