جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسینی قمی

حوزه/ نباید وارد هر جلسه و هر سایتی شد و هر نوع فکری را خواند چرا که مطالعه بعضی از افکار و اندیشه ها و حتی ورود بی قید و شرط در فضای مجازی و جلسات، مسیر فکری انسان را عوض خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی امروز در سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) که با حضور  آیت الله العظمی وحید خراسانی و  اقشار مختلف مردم در بیت معظم له در قم برگزار شد، گفت: اهل بیت(ع) در طول عمر شریف شان خدمات شایسته و بایسته زیادی به مردم و جهان اسلام کردند.

این استاد حوزه بیان داشت: یکی از این بزرگواران که توانست خدمت به جا و شایسته ای به شیعیان کند، امام پنجم شیعیان(ع) بود. آن امام همام ایجاد تقویت خود باوری را در شیعیان پایه ریزی کرد و کاری کرد شیعه از گمنامی بیرون بیاید.

وی عنوان کرد: در آن زمان همه چیز از قدرت، حکومت و ... در دست دشمنان بود و شیعه عملا در جامعه آن روز هیچ جایگاهی نداشت و دائم به بهانه های مختلف دستگاه های ظلم و جور شیعیان را سرکوب می کردند و در جلسات مختلف آنها را تکفیر می نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: اما امام محمد باقر(ع) به بهانه های مختلف در دیدارهای مختلف با شیعیان تلاش کرد روحیه خود باوری را تقویت و این جایگاه اصیل را به آنها بازگرداند و این تلاش ها هم نهایتا در زمان امام صادق(ع) به ثمر نشست و نتیجه آن تربیت شاگردان زیاد و مکتب خانه های جعفری و... بود.

این استاد حوزه با بیان این که مسلمان و شیعه در همه حال باید تابع، مطیع و پیرو اهل بیت(ع) باشد، گفت: مسلمانی تنها به اسم و ادعا نیست. بلکه فرد مسلمان و شیعه در عین حال که پیروی اهل بیت(ع) و مدافع ولایت است و از نظر فکری هم باید با این بزرگواران همراه باشد .

وی عنوان کرد:  براساس سخنان اهل بیت(ع) اگر کسی در کنار قبر پیامبر(ص)، خدا را سالها عبادت کند و حتی مظلومانه هم کشته شود، ولی امر اهل بیت(ع) را نشناسد، با صورت وارد جهنم می شود. این امر مانند این است که فرد غیر مسلمان، نماز شب و یا نماز بخواند، این عبادت برای او اثری ندارد چرا که مسیر فکریش، غلط است.  

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: بنابراین اگر شیعه در جلسه ای نشسته که در آن برنامه و جلسه به اهل بیت(ع) توهین و بی احترامی می شود، باید نسبت به برگزاری آن جلسه اعتراض و آن را ترک و رها کند. این بدین معنا است که نباید وارد هر جلسه، هر سایتی شد و هر نوع فکری را خواند چرا که مطالعه بعضی از افکار و اندیشه ها و حتی ورود بی قید و شرط در فضای مجازی و  جلسات، مسیر فکری انسان را عوض خواهد کرد و در مسیر  نادرست و گمراهی قرار خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha