جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان:

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان گفت: ترویج عالمانه فرهنگ و گفتمان حجاب و عفاف و تشریح شاخصه‌های زن طراز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در نقش های اصیل و مقدس، از وظایفی است که باید متولیان فرهنگی کشور در این راستا تلاش مضاعف داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم مریم میرکریمی، مدیر مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان، در جمع کارکنان مرکز تخصصی و مدرسه علمیه عالی الزهرا(علیها السلام) با بزرگداشت هفته عفاف و حجاب و یاد و خاطره شهدای ۲۱ تیر، حجاب و عفاف را نوعی تفکر تلقی کرد.

وی گفت: ترویج عالمانه فرهنگ و گفتمان حجاب و عفاف و تشریح شاخصه‌های زن طراز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در نقش های اصیل و مقدس، از وظایفی است که باید متولیان فرهنگی کشور در این راستا تلاش مضاعف داشته باشند.

مدیر مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان افزود: ضرورت تبیین هرچه بیشتر آموزه‌های اخلاقی و دینی در خصوص فریضه حجاب بر همه متدینان جامعه پوشیده نیست، لذا بر مروجان ارزش و فرهنگ دینی و اسلامی لازم است با استفاده از ابزارهای تبلیغی و ظرافت‌های ادبی و هنری از هرگونه کار فرهنگی در این خصوص دریغ نورزند.

خانم میرکریمی اضافه کرد: از آنجایی که گسترش و تعالی فرهنگ عفاف و حجاب به کارکرد صحیح زنجیره‌ای از عوامل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی وابسته است، بر ایجاد بسترهای مناسب فضیلت‌ورزی و زندگی عفیفانه در تراز نظام اسلامی تاکید شده است.

وی تصریح کرد: حجاب و عفاف فقط یک نوع پوشش نیست بلکه نوعی تفکر است که انسان به آن نیاز دارد، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی‌(ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای‌ از ابتدای شکل‌گیری تا امروز، بر نهادینه‌شدن فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از اصول اولیه و ریشه‌دار حاکمیت اسلامی نگریسته و بر گسترش و تعمیق آن اصرار دارد.

این استاد حوزه، تبیین این امر مقدس را در فضای مجازی، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به عنوان لوازم ضروری و اولیه برای تبلیغ و ترویج حیاء و غیرت و پاسخگویی به شبهات را از وظایف حوزه‌های علمیه برشمرد و نسبت به آن تاکید کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha