پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دست افکن

حوزه/ حجت الاسلام دست افکن گفت: با توجه به ویروس منحوس کرونا، روحیه مردم کِسل شده و به همین دلیل از شادی و نشاط به بهانه عید قربان و غدیر غافل نشویم! تقسیم شادی‌ها در روز عید غدیر با آحاد مردم چون کادر درمان و اهداء گل و شیرینی بین بیماران از کارهای شایسته‌ای است که وظیفه همگانی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام اسماعیل دست افکن، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز دهه ولایت و امامت در روزهای آتی اظهار کرد: شایسته است اهمیت غدیر را از روایات معصومین بیان کنیم.

وی با بیان اینکه از امام صادق(ع) نقل شده که در روز قیامت چهار روز به‌سرعت به‌سوی خداوند می‌شتابد نخست عید فطر، عید غدیر، روز جمعه و عید قربان، همچنین این امام فرمودند، بزرگ‌ترین و بهترین عید نزد ما عید غدیر است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان تصریح کرد: غدیر سند امامت حضرت علی(ع) بوده و طبق فرمایش معصوم این روز در آسمان‌ها مشهورتر از روی زمین است.

وی ادامه داد: نباید به‌واسطه کرونا تبلیغ برای غدیر را قطع کنیم، بلکه باید روش تبلیغ را تغییر دهیم؛ بسیار شایسته و بایسته است که برای محرم به بهترین شکل عزاداری کنیم، ولی باید بدانیم اگر غدیر فراموش نمی‌شد، فاطمیه و عاشورا حادث نمی‌شد، پس روز بزرگ عید غدیر را به انحا مختلف بزرگ بداریم.

حجت‌الاسلام دست افکن عنوان کرد: بر همه رسالت است که هرکسی قدما و قلما برای عید غدیر اقدام کنیم و این روز تنها روزی در اسلام است که سفارش به اطعام گسترده حتی به‌شرط قرض گرفتن شده است، صله‌رحم، آشتی کردن، قرض دادن به یکدیگر و خوش‌رو بودن، نوپوشیدن و اطعام غدیر  همگی از آداب عید غدیر است.

وی افزود: ستون اسلام، در بزرگداشت عید غدیر است، پس چرا نباید به بزرگ‌ترین شکل شادی کنیم، در روایت هست ثواب یک اطعام در روز غدیر ثواب اطعام یک‌میلیون پیامبر و صدیق دارد.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان بیان کرد: با توجه به ویروس منحوس کرونا، روحیه مردم کِسل شده و به همین دلیل از شادی و نشاط به بهانه عید قربان و غدیر غافل نشویم! تقسیم شادی‌ها در روز عید غدیر با آحاد مردم چون کادر درمان و اهداء گل و شیرینی بین بیماران از کارهای شایسته‌ای است که وظیفه همگانی است.

وی افزود: بنیاد بین‌المللی غدیر بنیادی با نظارت رهبری است و ائمه جمعه هراستان رئیس آن بنیاد را بر عهده دارند و ائمه جمعه شهرستان‌ها مسئول این بنیاد در شهرستان‌ها هستند، در کشورهای بلژیک، هلند، آلمان، افغانستان، لبنان و پاکستان و ...همگی نمایندگی از بنیاد غدیر دارند و برنامه‌هایی در این راستا انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام دست افکن خاطرنشان کرد: مردم اصفهان بارها و بارها به انحاء مختلف در تاریخ ثابت کرده‌اند در هر امر دینی و اهل‌بیتی و کمک به مردم پیشگام بوده‌اند و امید که در دهه ولایت و امامت نیز پیش‌قراول باشند و چون عزاداری محرم، برای غدیر سنگ تمام بگذارند.

وی در توضیح برخی از فعالیت‌هایی که در باب بزرگداشت عید غدیر امسال برنامه‌ریزی شده بود، گفت: اطعام غدیر بزرگ‌ترین برنامه‌ای است که حتی نظر دفتر بنیاد بین‌المللی غدیر است که اطعام علوی به‌صورت خانه به خانه صورت گیرد، تهیه و توزیع اطعام علوی ۱۱۰ هزار پرس به‌صورت رسمی و قریب به ۵۰۰هزار پرس در شهر اصفهان توسط افراد و مساجد مختلف به‌صورت شخصی توزیع خواهد شد، البته آمار اطعام علوی در شهرستان‌های استان جدا از این آمار است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان اذعان کرد: توزیع ۲۰ هزار بسته ۶تایی نان در روز غدیر در مناطق ۱۵ گانه شهری و خاصه خانواده زندانیان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد  در قالب طرح «ضیافت غدیر پویش نان با طعم مهربانی» از جمله برنامه‌های روز غدیر امسال در اصفهان است و چنانچه مردم و خیرین قصد دارند در این زمینه کمک کنند با این شماره  ۳۲۲۲۷۱۷۳ تماس حاصل کنند.

وی ابراز کرد: یاوران غدیر طرح دیگری است که در ایام غدیریه انجام می‌شود که هدف آن جذب نیروهای تخصصی به‌صورت افتخاری جهت مشارکت در فعالیت‌های ویژه دهه امامت و ولایت است.

حجت‌الاسلام دست افکن بیان داشت: طراحی و اجرای ۱۰ شب برنامه‌های ویژه دهه ولایت و امامت برای غدیر در صداوسیما توسط علما و بزرگان دینی، توزیع ۴هزار بسته فرهنگی شامل کتاب و خودکار و لوازم‌التحریر از ۲مرداد در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، چاپ ۲۰هزار پوستر با موضوع غدیر و دهه ولایت برای آذین‌بندی شهری و ۳۰ جشن در سی محله شهری توسط هیئت‌های مذهبی و اعزام حداقل ۱۱۰مبلغ غدیری به مناطق محروم شهری با محتوای غدیر از جمله برنامه‌های غدیر امسال در اصفهان است.

وی تأکید کرد: برگزاری طرح ادیب تحت عنوان تلبس دائم برای طلاب جوان نیز توسط حوزه علمیه اصفهان در شب عید غدیر و فعال شدن حداقل ۷۰۰مسجد برای فعالیت بر روی خطبه غدیریه در دهه ولایت و امامت و برگزاری جشن‌های بزرگ در  ۴۰ روستای محروم همراه با اطعام و اعزام مبلغ دینی با همکاری ارگان‌های مختلف چون سپاه، بنیاد غدیر و مؤسسات فرهنگی و ستاد فرمان اجرایی امام و ...دیگر ویژه‌برنامه‌ها است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان توضیح داد: برای ۵۲ روستای سمیرم با جمعیت بیش از ۹ هزار نفر جشنی متمرکز توسط شعبه بنیاد غدیر شهرستان برگزار خواهد شد، همچنین طبق هماهنگی‌های صورت گرفته ۳۰۰ تابلوی شهری به احادیث و روایات معصومین در باب غدیر و دهه ولایت و امامت مزین خواهد شد.

وی بیان کرد: اجرای ۵۳ برنامه متنوع شهری توسط شهرداری اصفهان در ایام دهه ولایت و امامت ویژه عید غدیر از جمله برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام دست افکن در پایان گفت: تهیه جهیزیه برای نوعروسان، ادامه کمک‌های مؤمنانه، آذین‌بندی شهری، پرده‌خوانی غدیریه، تجلیل از خانواده سادات  و افتتاح پروژه‌ها و نام‌گذاری پروژه‌ها تحت عنوان غدیر و برپایی ایستگاه‌های پایش سلامت عمومی در روز غدیر و برپایی کاروان‌های شادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  از جمله برنامه‌های اعلام شده توسط شهرستان‌های استان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha