پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجاب و عفاف

حوزه/ استاد مدرسه علمیه فاطمةالزهرا(س) کلاله گفت: جامعه ما برای نهضت جهانی و حکومت امام زمان(عجل‌الله‌تعالی فرجه الشریف) آماد نمی‌شود مگر اینکه زنان جامعه با رعایت عفت، حیا و پاکدامنی زمینه ساز ظهور شده و در زمره منتظران حقیقی امام قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم شهربانو مصطفی‌لو در نشستی مجازی که با حضور طلبه‌های مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام‌الله‌علیها) شهرستان کلاله، برگزار شد، عفاف و حجاب را اعتقادی دینی و هنجاری اجتماعی و فرهنگی معرفی کرد.

وی با بیان‌اینکه عفت و حیا زمینه‌ساز بروز و ظهور حجاب در جامعه است، گفت: خداوند متعال عفت و حیا را در وجود همه انسان‌ها به ودیعه گذاشته است.

استاد مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) کلاله ادامه داد: حجاب نه مختص به زنان، بلکه برای مردان نیز هست که در آیات قرآن کریم به آن اشاره شده است؛ همچنین حجاب مختص به اسلام نیست، بلکه در سایر ادیان نیز وجود داشته است.

خانم مصطفی‌لو ادامه داد: حجاب مختص به انقلاب اسلامی نیست؛ زیرا قبل از اسلام در جامعه تمدنی ایرانی هم حجاب داشتیم اما اسلام توانست حجاب را به اوج برساند؛ بنابراین، مهم‌ترین راه الگوبرداری از سیمای زن مسلمان و بافضیلت، مراجعه به قرآن و الگوبرداری از زنانی است که نام آنان در قرآن ذکر شده است.

وی با یادآوری و الگوقراردادن آسیه همسر فرعون به‌عنوان زنی بافضیلت، به نقش‌آفرینی زنان اشاره کرد و گفت: زنان همواره بیشتر از مردان نقش‌های مهمی ایفا کرده‌اند زیرا نیمی از جامعه زنان هستند و می توانند تاثیر خوبی بر نیم دیگر داشته باشند.

استادحوزه خواهران در ادامه، با بیان این‌که بی‌حیایی از بی‌عقلی و بی‌دینی سرچشمه می‌گیرد، ابراز کرد: حیا و عفت در جامعه بسیار مهم است، چنانچه حضرت مریم(سلام‌الله‌علیها) به جهت داشتن عفت و حیا به جایگاهی دست یافت که یکی از سوره‌های قرآن به نام ایشان نازل شد.

خانم مصطفی‌لو در پایان گفت: جامعه ما برای نهضت جهانی و حکومت امام زمان(عجل‌الله‌تعالی تعالی فرجه ) آماد نمی‌شود مگر اینکه زنان جامعه با رعایت عفت، حیا و پاکدامنی زمینه ساز ظهور شده و در زمره منتظران حقیقی امام قرار گیرند.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha