جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانواده باید مأمن انسان‌ها و کانون هر گونه ثروت مالی و معنوی یک مسلمان باشد

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب میناب(س)گفت: توصیه آموزه های دینی در انتخاب همسر به دو ویژگی مهم دینداری و حسن خلق است که این دو امتیاز در زندگی خانوادگی که در سراسر مسیر خود، ناهمواری‌های فراوانی را در پیش رو دارد و بسیار ارزشمند است.

خانم زهرا صالحی پور، معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، از برگزاری نشست هم اندیشی "خانواده و انواع روابط خانوادگی درآیات و روایات" خبر داد و بیان کرد: خانواده یک واحد اجتماعی است که از ازدواج زن و مرد و تولد فرزندان تشکیل شده و خود دارای ویژگی‌ها و از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: خانواده بین تمام جوامع بشری، به منزله اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و خاستگاه فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تاریخ بوده است، پرداختن به این بنای مقدس بنیادین، حمایت از آن و هدایتش به جایگاه واقعی، همواره سبب اصلاح خانواده بزرگ انسانی و غفلت از آن موجب دور شدن بشر از حیات حقیقی است.

این کارشناس دینی، با اشاره به اینکه از منظر اسلام اقدام به تشکیل خانواده، ساختن دوست داشتنی ترین سازمان اجتماعی است، افزود: در نگاه اسلام ازدواج مسیر دینداری را هموار می سازد و تنهایی و تجرد شخصیت انسانی را فرو می کاهد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب اظهار داشت: اهمیت خانواده به حدی است که بهترین قدم ها، گام‌هایی هستند که در جهت تقویت پیوندهای خانوادگی برداشته شوند.

صالحی پور، با بیان اینکه کارآمدی خانواده، کانون توجه به آموزه‌های دینی است و بدین منظور تمهیداتی پیش بینی می شود که از ابتدای تشکیل خانوده و انتخاب همسر آغاز و تا آخر استمرار دارد، تاکیدکرد: توصیه آموزه های دینی در انتخاب همسر به دو ویژگی مهم دینداری و حسن خلق است که این دو امتیاز در زندگی خانوادگی که در سراسر مسیرخود، ناهمواری‌های فراوانی را در پیش رو دارد و بسیار ارزشمند است.

وی در پایان اذعان داشت: برای تبیین موضوع خانواده، طلاب مدرسه علمیه خواهران میناب اقدام به نوشتن تحقیقات متعددی نمودند که خانواده و انواع روابط خانوادگی از منظر آیات و روایات، عوامل تحکیم خانواده، راهکارهای آسان سازی ازدواج ، مهریه از دیدگاه قرآن و روایات از جمله این تحقیقات است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha