پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

حوزه/ رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان گفت: همه باید با همکاری، همدلی و رعایت پروتکل های بهداشتی، زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم و این بیماری را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، دکتر ابوالفضل شجاعی، رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، در جلسه مسئولین روابط عمومی ادارات شهرستان کاشان اظهارداشت: در این مملکت هر زمانی که مردم و مسئولین دست به دست هم دادند در هر زمینه ای که ورود کردند موفق شده اند الان نیز لازم است همه با هم با رعایت پروتکل های بهداشتی در جهت کاهش بیماری کرونا و ریشه کنی آن کوشش کنیم.

وی، تصریح کرد: انجام هر اقدامی فقط در زمان خود موثر است اکنون وظیفه شرعی و قانونی ماست که ماسک بزنیم تا باعث انتقال بیماری و مرگ دیگران نشویم.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، گفت: زدن ماسک باعث می شود خودمان به بیماری مبتلا نشویم و مهمتر از آن می تواند از انتقال بیماری توسط ما به دیگران جلوگیری کند.

دکتر ابوالفضل شجاعی، افزود: در زمان همه گیری کرونا، ویروس در بدن برخی از افراد جامعه نفوذ کرده و به عنوان ناقل محسوب می شوند، لذا علامت ندارند و بیماری را به دیگران انتقال می دهند.

 وی، ادامه داد: در صورت نزدن ماسک و عدم رعایت اصول بهداشتی، مابقی افراد جامعه می توانند ناقل این ویروس باشند.

به گفته وی، تا زمانی که واکسیناسیون تمامی آحاد جامعه کامل نشود ما پیک کرونا را خواهیم داشت اما با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانیم از شدت این پیک ها جلوگیری نموده و تعداد مرگ و میر ها را کاهش دهیم.

دکتر شجاعی تصریح کرد: در حال حاضر آمارها نشان می دهد که این ویروس متاسفانه افراد جوان و حتی کودکان را مبتلا نموده است و با افزایش تعداد مبتلایان، باالطبع افزایش مرگ و میر را در پیش خواهیم داشت.

وی، با تاکید مجدد بر زدن ماسک از سوی همه افراد جامعه، گفت: تعداد ویروس اولیه ای که وارد بدن فرد می شود هر چقدر بیشتر باشد شدت بیماری در فرد مبتلا به کرونا بیشتر خواهد بود لذا ماسک در پیشگیری از شدت بیماری بسیار کمک کننده است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، با توصیه به پرهیز از حضور در اجتماعات و محل های پر ازدحام جمعیت گفت: حتی افرادی که تزریق واکسن را انجام داده اند در مقابل بیماری، کاملا مصون نبوده و باید تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: با وجودی که بیمارستان شهید بهشتی تنها مأمن برای درمان بیماران کرونایی در کاشان است، متاسفانه در حال حاضر ظرفیت این بیمارستان تکمیل شده  و اگر همین روند ادامه یابد در روزهای آتی با مشکل کمبود تخت بستری در منطقه مواجه خواهیم شد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان گفت: اگر از همین امروز با زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در قطع زنجیره کرونا کوشا باشیم نتایج خوب آن که کاهش پیک کرونا می باشد دو هفته دیگر به ثمر می رسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد تخت های موجود  بیمارستان شهید بهشتی، ۶۰۰ تخت می باشد که از این تعداد ۵۲۰ تخت برای بستری بیمار مناسب است و هم اکنون ۴۹۰ بیمار در این بیمارستان بستری هستندکه از این تعداد ۲۶۰ نفر مبتلا به کرونا می باشند.

به گفته وی، علاوه بر این ۲۶۰ بیمار بستری مبتلا به کرونا ، تعداد ۱۳۰ بیمار نیز به صورت بستری موقت به  مراجعه نموده و خدمات درمانی برای بیماری کرونا را دریافت می نمایند.

دکتر شجاعی، گفت: به علت تکمیل ظرفیت بیمارستان شهید بهشتی و حتی پر شدن بخش اورژانس، سالن تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به تخت ها و امکانات بیمارستانی مجهز شده و از روز شنبه ۲۶ تیرماه به بیماران بستری موقت کرونایی اختصاص یافته است.

وی، اظهارداشت: بیماران بستری موقت، افرادی مبتلا به کرونا هستند که علائم تنفسی نداشته و نیاز به اکسیژن ندارند و هر روز حدود یک الی دو ساعت به بیمارستان مراجعه نموده و خدمات درمانی (تزریق دارو) را به صورت سرپایی دریافت می کنند.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha