سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
رویین تن

حوزه / فرهنگ غدیر سرشار از زیبایی است و می توان آن را در قالب کارهای مختلف در سینما اشاعه داد.

علی رویین تن؛ کارگردان سینما در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه فرهنگ غدیر را می توان در سینما جاری و ساری کرد، گفت: فرهنگ غدیر را به هر شکلی که در سینما بیان کنیم زیباست، چون آنچه درباره امیر المومنین (ع) و تشیع باشد بر پایه زیبایی شکل گرفته است.

وی افزود: بزرگترین اجحاف به چنین موضوعاتی این است که آنها را خلاصه در رویکردی خاص ببینیم. مثلاً تصور کنیم فرهنگ غدیر را تنها به واسطه آثار تاریخی می توان در سینما مد نظر قرار داد، درصورتیکه بسیاری از اتفاقات معاصر نیز می تواند دربرگیرنده فرهنگ تشیع و غدیر باشد.

رویین تن ادامه داد: غدیر در حقیقت به معنای عترت و وصیت حضرت رسول (ص) است، برای همین اگر به درستی در این زمینه قدم برداشته شود حتی می تواند گامی در جهت وحدت جهان اسلام باشد، ولیکن همانگونه که گفتم باید افراد آگاه در این زمینه مضغول کار شوند تا اثرشان از خطاهای احتمالی بری ماند.

کارگردان فیلم «دلشکسته» ادامه داد: ایران اسلامی محلی برای زندگی همه ادیان الهی است، برای همین هم می بینیم اهل سنت، یهودیان، مسیحیان و زرتشتیان با آزادی و فراغ بال در کشورمان زندگی می کنند، بدون اینکه از طرف مردم یا حکومت دستخوش سختی شوند. با این توضیح باور من این است که فیلم هایی با محوریت غدیر مورد استقبال همه مردم واقع خواهد شد.

وی در پایان گفت: وقتی فیلم یا سریالی درباره عاشورا ساخته می شود همه جهان اسلام آن را می پسندند، حتی دیگر ادیان نیز شیفته فرهنگ عاشورا هستند. درباره امیر المومنین نیز زیبایی ها بسیاری وجود دارد که همه جهان اسلام شیفته آن است، تنها کافیست با نگاهی دقیق و کارشناسانه آن را نشان داد تا بتوان فرهنگ غدیر را هم در آن مد نظر قرار داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha