دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام موسوی

حوزه / رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان گفت: باید غدیر را همانند عاشورا در فرهنگ روزمره قرار دهیم و شور غدیری را مثل عاشورا در جامعه برپا می کردیم.  

حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان با اشاره به اهمیت غدیرخم به عنوان بزرگترین عید مسلمانان، اظهار داشت: در ایام دهه امامت و ولایت قرار داریم و در فضای مجازی و سایر، از غدیر و ولایت زیاد سخن به میان می‌آید و شعارها بسیار فراوان است.

وی با طرح پرسشی که آیا ما غدیری و پیرو آن هستیم؟ افزود: هزار و چهارصد سال از غدیر می‌گذرد و من و شما در این عصر چه وظیفه‌ای بر عهده داریم و آیا با عمل و عرفان و معنویت راه غدیر را ادامه داده‌ایم و از شعاری بودن پرهیز کرده‌ایم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان، با بیان اینکه باید خود را محاسبه کنیم که آیا ماهیت غدیر را درک کرده‌ایم یا خیر، عنوان کرد: غدیر در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی ما به یک فرهنگ تبدیل شود.

حجت‌الاسلام هاشمی، ادامه داد: امت ایران اسلامی که وارث ترویج فرهنگ غدیر و فرهنگ شهادت و ایثار است و خود را در طول انقلاب اسلامی از هشت سال دفاع مقدس گرفته تا دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق و افرادی چون سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را فدا کردیم، باید بتوانیم اهداف آنها را در جامعه جاری کنیم.

وی اظهار کرد: باید رنگ غدیر به خود بگیریم و نسبت به کلام امیر المومنین(ع) در نهج البلاغه شناخت بیشتر پیدا کنیم، همانگونه که آن مرد مسیحی می‌گوید دویست بار این کتاب را مطالعه کردم و هر دفعه مطلب جدید آموختم، ما هم باید در آگاهی و عمل به آن کوشا باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان، ابراز کرد: باید غدیر را همانند عاشورا در فرهنگ روزمره قرار دهیم و شور غدیری را مثل عاشورا در جامعه برپا می‌کردیم.

حجت‌الاسلام موسوی یادآور شد: مدیران در جامعه اسلامی و شیعی باید عهد نامه مالک اشتر را جلوی چشم خود قرار دهند تا در کارهای مدیریتی بر مبنای کلام امیرالمومنین(ع) کارها را مدیریت کنند.

وی با گلایه از مراکز فرهنگی و دستگاه‌های آموزشی، اظهار کرد: جوانان و نوجوانان ما به اندازه کافی با صاحب غدیر و معارف آن آشنایی ندارد و بیگانه هستند و این خود برای ما قابل تأمل است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha