جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علی اصغر گرجی

حوزه/ مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی قم گفت: بیت "باز این چه شورش است که در خلق عالم است" که مربوط به ایام محرم است را باید در غدیر هم تجلی ببخشیم و با ایجاد شور علوی و حیدری، جامعه بوی غدیر به خود بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی قم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان به تشریح دلایل مهجوریت غدیر پرداخت و اظهار داشت: مهم‌ترین علت غربت غدیر را در سه محور شعار غدیری، شور غدیری و شعور غدیری می‌توان جستجو کرد.

وی با تاکید بر لزوم تجدید نظر در این سه حوزه، بیان کرد: ضرورت سیاه پوش شدن و برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم زمانی نمود بیشتری پیدا می‌کند که متوجه شویم، فراموشی غدیر توسط جامعه، از دلایل مهجوریت این واقعه است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به اینکه مردم تنها پس از ۷۰ روز بعد از واقعه غدیر که پیامبر(ص) رحلت کردند، مسئله غدیر را به فراموشی سپردند، گفت: اگر غدیر را همانند عاشورا پر رنگ برگزار می‌کردیم، هیچ کس نمی‌توانست آن را تحریف و یا انکار کند، بنابراین باید بگوییم که این اشتباه از طرف ما بود که همانند کاری که برای شهادت امام حسین(ع) انجام دادیم را برای غدیر نکرده‌ایم.

وی افزود: در ایام محرم دورترین نقطه کشور هم پرچم سیاه و نماد عزاداری مشهود است و این همان شعار حسینی است که باید در غدیر هم تجلی پیدا کند و با آذین بستن شهر این عید بزرگ را جشن بگیریم.

مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی قم با تاکید بر اینکه شور غدیری را باید همچون شور حسینی در جامعه ایجاد کنیم، خاطر نشان کرد: بیت "باز این چه شورش است که در خلق عالم است" که مربوط به ایام محرم است را باید در غدیر هم تجلی ببخشیم و با ایجاد شور علوی و حیدری، جامعه بوی غدیر به خود بگیرد.

وی، ضلع سوم را شعور غدیری عنوان کرد و گفت: ترویج شعور حسینی، همان حضور روحانیون و مبلغان در مراسمات و فضاهای مختلف است که معارف حسینی را در جامعه تبیین می‌کنند و لذا در ایام غدیر هم باید با استفاده از این ظرفیت زمینه ساز شعور حیدری در بین مردم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی در ادامه یکی از الزامات دستیابی به جامعه غدیری را سبک زندگی مردم دانست و خاطر نشان کرد: اگر از یک کودک سؤال شود که بهترین ایام سال چه روزی است، قطعا بیشترین جواب مربوط عید نوروز خواهد بود، چرا که بیشترین عیدی‌ها، دید و بازدیدها و مهمانی‌ها در آن ایام انجام می‌شود.

ولایت فقیه امتداد غدیر است

وی تصریح کرد: لازمه دستیابی به جامعه غدیری این است که عید غدیر را تبدیل به بهترین خاطره برای کودکان کنیم و بزرگان خانواده با تقدیم هدایا ذهن کودکان خود را نسبت به این روز آماده کنند.

مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی قم با بیان اینکه دین بدون ولایت کامل نیست، گفت: منظور از پذیرش ولایت، ولایتمداری عملی است نه زبانی، چرا که اگر ولایتمداری زبانی مورد نظر بود کسانی که در واقعه غدیر حاضر بودند باید را بسیار ولایتمدارتر دانست.

وی با اشاره به اینکه در دوران غیبت هم، نیازمند ولایت هستیم، مطرح کرد: تجلی این ولایت در دوران غیبت، ولایت فقیه است و در این دوران باید به حرف او گوش دهیم و عمل کنیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی، ولایت فقیه را امتداد غدیر معرفی کرد و گفت: برای امتداد بخشیدن به غدیر باید به صورت عملی نسبت به ولایت پذیری تعهد داشته باشیم و راه این نیز در دوران غیبت پیروی از ولی فقیه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha