دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بندرعباس

حوزه / نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: دستگاه‌های فرهنگی لازم است که جوانان و نوجوانان را با خطبه غدیر آشنا کنند، چرا که مفاهیم و موضوعات والایی در این خطبه مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، شب گذشته در مراسم عید غدیر خم در آستان مقدس امامزاده شاه قطب‌الدین حیدر شهرستان رودان، با اشاره به اهمیت غدیر و جایگاه آن در اسلام، اظهار داشت: همواره باید سعی کنیم مفهوم غدیر را در جامعه تقویت و گسترش دهیم.

وی افزود: عاشورا در جامعه اسلامی را به یک فرهنگ تبدیل کردیم و به همین جهت است که امروز دیگر کسی نمی‌تواند عاشورا را تحریف کند و در برابر آن بایستد، اما در رابطه با غدیر کوتاهی انجام شده است که باید آن را جبران کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که غدیر حقیقتی است که تمام حقایق از آن نشات می‌گیرد، گفت: عاشورا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از غدیر گرفته‌ شده و به همین جهت است که برکات فراوانی به همراه داشته‌ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده ابراز کرد: غدیر پنجره‌ای به نام ولایت فقیه را به روی جامعه گشود و امروز برکت ولایت فقیه که شعاعی حقیقی از غدیر است را مشاهده می‌کنیم، به نوعی که دنیای استکبار در برابر عظمت این ملت ناتوان شده است.

وی با تاکید بر این نکته که باید جوانان را نسبت به مسأله غدیر آگاه کرد، خاطر نشان کرد: غدیر یک اصل فراموش ناشدنی است و باید مانند یک مسأله فرهنگی و ارزشی اسلامی به دنبال گسترش آن باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی لازم است که جوانان و نوجوانان را با خطبه غدیر آشنا کنند، چرا که مفاهیم و موضوعات والایی در این خطبه مطرح شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده، با اشاره به اهمیت برپایی سفره اطعام در روز غدیر، یادآور شد: اگر سفره اطعام غدیر شکل بگیرد، غدیر هم مانند عاشورا به یک فرهنگ عمومی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha