جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اطعام غدیر

حوزه/ استاندار اصفهان گفت: اتفاقاتی که در استان می افتد به برکت تعلق و دلدادگی است که بین مردم و امیرمومنان(ع) می‌باشد و شاید اگر قرار بود که فرایند اطعام مردمی غدیر در تراز یک کار حکومتی انجام شود، هیچگاه به این باشکوهی اتفاق نمی‌افتاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در حاشیه بازدید از روند پخت، بسته بندی و توزیع غذای نذری، با اشاره به نقش غدیر در دوام اسلام اظهار داشت: حضرت علی(ع) سبب شد که حکومت شیعه، امامت و دوام دین حضرت نبی مکرم(ص) تضمین شود.

وی با اشاره به اقدام فرهنگی اطعام روز عید غدیر در اصفهان گفت: پیش از این به علت فعالیت در مجموعه‌های فرهنگی، از ابعاد و فرایند اطعام غدیر آگاه بودم و لذا امسال سعی کردیم تا استانداری نیز در این امر کمک نماید تا این کار مناسب‌تر و در سطح ویژه‌تری رخ دهد.

استاندار اصفهان افزود: افراد حاضر در این رویداد همه دلداده امیرمومنان(ع) هستند و یکی از ویژگی‌های ایران اسلامی و به خصوص استان اصفهان این است که در این دلباختگی همه چیز خود را نذر می‌کنند و چیزی کم نمی‌گذارند.

مرتضوی با تاکید بر وسعت کار مردمی در انجام این رویداد فرهنگی، تصریح کرد: اتفاقاتی که در استان می‌افتد به برکت تعلق و دلدادگی است که بین مردم و امیرمومنان(ع) وجود دارد و شاید اگر قرار بود که فرایند اطعام مردمی غدیر در تراز یک کار حکومتی انجام شود، هیچ گاه به این باشکوهی شاهد آن نبودیم، اما اکنون که همه مردم بضاعت خود را به میدان آوردند و نذر می‌کنند، شاهد آن هستیم که تصویری از عاشقی و دلدادگی بین مردم استان ما و حضرت امیرمومنان(ع)، به تصویر کشیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: همه در میدان آمده‌اند که در این کار ویژه مشارکت کنند، چرا که اعتقاد دارند اهل بیت(ع) زحمات هیچ فردی را بدون مزد نمی‌گذارند و همگی اهل جود و کَرم هستند.

مرتضوی عنوان کرد: در این رویداد شبکه توزیعی به وسعت و گستردگی هزار مسیر تعریف شده که در سراسر استان و بخشی بیرون از استان را شامل می‌شود و این نکته قابل توجه است و فکر می‌کنم طبخی که در استان اصفهان انجام می‌شود بیشتر از ظرفیت خود استان می‌باشد و می‌تواند به سایر استان‌ها نیز برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha