شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ گل‌آرایی حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه ولایت

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: تقویت باورمندی نسبت به غدیر، لازمه استقامت در مسیر ولایت مداری است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تأکید بر این که اصلی ترین پیام غدیر، ولایت مداری و استقامت در این مسیر است، اظهار داشت: این عید بزرگ که از آن به عنوان عیدالله الاکبر نیز یاد می کنند، فرصت بسیار خوبی است برای این که ما در زمینه اعتقادی، باور خود به مسئله ولایت را تقویت کرده و بر لزوم استقامت و پایداری در راه دفاع از ولایت تأکید کنیم.

وی همچنین گفت: هجدهم ذی الحجه یادآور حجه الوداع پیامبراعظم (ص) و اعلام ولایت امیرالمومنین(ع) از سوی ایشان به اذن و خواست الهی است تا بدین طریق، عیار و شاخص انتخاب حاکم اسلامی برای همه مسلمین به خوبی تبیین شود و این ابلاغ پیام از سوی رسول الله(ص) آن قدر مهم و ضروری بوده که اگر ایشان این امر را انجام نمی دادند، حقیقت رسالت را به سرانجام موردنظر نرسانده بودند.

وی افزود: از این حیث عید غدیر بیش از هر چیز یادآور یک امر بسیار مهم اعتقادی و اجتماعی و آن هم مسأله ولایت و رهبری جامعه اسلامی است، کما این که اساساً در تاریخ اسلام، دو واقعه بسیار مهم وجود دارد که یکی مساله بعثت نبی مکرم(ص) است و دیگری مسئله امامت و ولایت در عید غدیر است، به این جهت که ولایت امیرالمومنین(ع) در امتداد رسالت نبوی و تکمیل کننده آن در جهت هدایت و سعادت بشریت است.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: در واقع پیام مهم غدیر در تبیین حقیقت امامت و ولایت این است که اسلام به عنوان یک دین جامع و کامل، برنامه ای مدون برای تدبیر زندگی بشر در همه عرصه های فردی و اجتماعی ارایه کرده و این مهم در واقع خط بطلانی است بر نظریه و دیدگاه کسانی که دین را از سیاست جدا می دانند، چرا که ولایت امیرالمومنین(ع)، ولایتی در همه شئون از جمله در امور سیاسی و زمامداری است.

وی با بیان این که تقویت باورمندی نسبت به غدیر و پیام آن، لازمه استقامت در مسیر ولایت مداری است، گفت: با چنین باور و اعتقادی، مسلم است که یک مسلمان و شیعه واقعی که محب و رهروی راه پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) است، باید محور اصلی زندگی اش بحث ولایت باشد و از این حیث، تأکید بر تبعیت از سبک زندگی ولایی، مهم ترین پیام عید سعید غدیر خم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha