جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست کمیته امداد و مرکز خدمات

حوزه/نشست مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه و مدیرکل کمیته امداد در جهت ایجاد اشتغال طلاب کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، جلسه بررسی مشکلات طلابی که خانواده‌های آنان تحت پوشش کمیته امداد هستند با حضور مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه و مدیرکل کمیته امداد برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام محمد جواد جعفری مهر، مدیر مرکز خدمات حوزه، با تقدیر و تشکر از همکاری کمیته امداد گفت: با تشکیل قرارگاه حضرت خدیجه(س) و فراهم شدن زمینه ثبت‌نام جهت دریافت تسهیلات خوداشتغالی طلاب و روحانیون، قریب به ۷۰ نفر مدارک خود را تکمیل و با دریافت وام در حال فعالیت هستند، همچنین بیش از ۲۰ تا ۳۰ نفر دیگر در انتظار دریافت تسهیلات برای راه‌اندازی کسب و کار هستند.

حجت الاسلام جعفری مهر  افزود: همچنین برای  زوج‌های طلبه نابارور در صورت فراهم شدن امکانات،تسهیلات درمان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت معیشتی خانواده‌ها و نداشتن هزینه کافی جهت فراهم کردن جهیزیه برای فرزندان خود کمیته امداد در جهت رفع این مشکل سقف و تعداد جهیزیه‌ها را افزایش دهد.

حجت الاسلام جعفری مهر گفت: در بحث فرهنگ و مباحث آموزشی که دغدغه مقام معظم رهبری بوده و جامعه امروز هم به آن نیازمند است، باید تدابیری اتخاذ و با حمایت کمیته امداد از ظرفیت طلاب و روحانیون بیش از گذشته استفاده شود.

وی در پایان اظهار داشت: دو مجموعه مرکز خدمات و کمیته امداد از ظرفیت سالن‌ها و اردوگاه‌ها یکدیگر استفاده کنند.

همچنین در ادامه قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه کمیته امداد در جهت پیشبرد و خود اشتغال کردن جامعه هدف سال‌ها است که با ایجاد ظرفیت‌های مختلف کاری زمینه اشتغال افراد تحت پوشش را فراهم کرده، گفت: در این استان مشاغل چشمگیر بوده و بعضی از خانواده‌ها خودکفا شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام(ره) کهگیلویه و بویراحمد، افزود: در حوزه تسهیلات، کمیته امداد این آمادگی را دارد با توجه به نیاز خانواده‌های تحت پوشش به مانند گذشته تسهیلات پرداخت کند.

مبشری در پایان گفت: تهیه جهیزیه و  هدیه به زوج‌های تحت پوشش از اولویت‌های این نهاد است و همچنان هم ادامه دارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha