جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سلیمانی

حوزه/نماینده ولی فقیه در کاشان، عید سعید قربان را پایگاه اندیشه مهم خودشناسی دانست و گفت: امیدواریم در عید قربان که روز مبارزه ابراهیم با مجموعه نفسانیاتش بود، ماهم با الگوبرداری از این پیامبر در عرصه مقابله و مجاهده بانفس موفق و پیروز شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی در مراسم اقامه نماز عیدقربان در مصلای بقیة الله الاعظم(عج)کاشان که با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت محدود برگزار شد،با تسلیت سالروز شهادت مسلم بن عقیل اظهار کرد: براساس آیات قرآن همانطورکه چشم های مومنین به خاطر مظلومیت مسلم بن عقیل  گریان می شود ماهم به خاطر عشق و علاقه به مسلم بن عقیل به روحش صلوات ودرود می فرستیم.

وی، با اشاره به آثار و برکات اعیادمسلمانان، خصوصا عید سعید قربان گفت: به خودبازگشتن، به خودآمدن، خودشناختن و غفلت زدایی نمودن از آثار و برکات عید سعید قربان می باشد.

 امام جمعه کاشان افزود: اینکه موجباتی فراهم شود که  انسان از خودش غافل شود، تابع بیگانه شود وخودش را نشناسد خود نوعی غفلت زدایی است.

وی، به عوامل غفلت بر اساس آیات قرآن اشاره کرد و افزود: زن وفرزند یکی از عواملی که است موجب غفلت انسان می شود،همانطورکه عده ای به خاطر فرزندانشان با جدا شدن از انقلاب تابع بیگانه و دشمن شدند.

عضو خبرگان رهبری، امکانات رفاهی را از دیگر عوامل غفلت انسان دانست وگفت: عده ای وقتی که غرق در رفاهیات می شوند ایمان خود را از دست می دهند.

 وی، روحیه فزون طلبی و تکاثر را از دیگر عوامل  غفلت انسان از خدا دانست و گفت: فزون طلبی با فریب دادن انسان  را دنبال خودش بکسل می کند به گونه ای که  از هدف آفرینش خلقت دور می شود.

 آیت الله سلیمانی، قربان، فطر و غدیرخم را اعیاد خودشناسی دانست و گفت: عید قربان عید شناخت پیداکردن به خود، خدا و دیگران می باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، عیدسعید قربان را پایگاه اندیشه مهم خودشناسی دانست و گفت: امیدواریم در عید قربان که روز مبارزه ابراهیم با مجموعه نفسانیاتش بود، ماهم با الگوبرداری از این پیامبر بتوانیم در عرصه مقابله و مجاهده با نفس موفق و پیروز شویم.

"عید قربان" پایگاه اندیشه خودشناسی است

"عید قربان" پایگاه اندیشه خودشناسی است

"عید قربان" پایگاه اندیشه خودشناسی است

انتهای پیام./ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha