پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قهرمانی - سواد رسانه ای

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم گفت: مرحوم دکتر فرج نژاد در پیگیری اهداف انقلابی و در انجام فعالیت های علمی و پژوهشی در این راستا، مجاهدانه رفتار می کرد و شب و روز نمی شناخت.

حجت الاسلام علی قهرمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که سابقه آشنایی و رفاقتش با مرحوم دکتر فرج نژاد به سال ۱۳۸۴ بازمی گردد، اظهار داشت: بنده در طول این ۱۶سال حقیقتاً ایشان را محقق و نویسنده ای دشمن پژوه و فردی با نگاه راهبردی یافتم که مبانی دینی بسیار قوی در کارش وجود داشت، ضمن آن که از اساتید مبرز و دارای نگاه و مبانی دینی، مباحث تفسیری را به طور جدی دنبال می کرد.

وی افزود: مرحوم آقای فرج نژاد البته خود در طول این سال ها استاد بسیاری از افراد بود و در زمینه مباحثی چون دشمن شناسی، رسانه شناسی و ... ضمن تدریس، پایه گذار برگزاری دوره های مختلفی شد.

 وی بیان داشت: توفیق این را داشتیم که با حضور برخی دوستان و البته دکتر فرج نژاد، حلقه ای دوستانه را شکل داده بودیم که در آن در خصوص کتب و آثار مختلف بحث و گفت و گوهای جدی انجام می دادیم از جمله در حوزه رسانه و رسانه شناسی که از دل همان نشست ها، دوره های بسیاری همچون دوره تربیت مربی سواد رسانه طراحی و اجرایی شد و معمولاً هم بانی و ایده پرداز بسیاری از این دوره ها خود ایشان بود.

این مدرس و پژوهشگر عرصه رسانه همچنین گفت: از جمله ویژگی های بسیار ممتاز مرحوم فرج نژاد، شخصیت خستگی ناپذیر، تواضع اخلاقی و تلاش مستمر علمی و پژوهشی بود و این که به جهت اخلاق شخصی و پیگیری هایش زمینه ای فراهم می کرد که بچه های مستعد و توانمند دور هم جمع شده و کارها و پروژه های علمی و پژوهشی را دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان در عین پرکاری و سواد علمی بالا، زندگی زاهدانه ای داشت و حال آن که از حیث مادی می توانست زندگی خیلی خوبی داشته باشد، اما خیلی ها نمی دانند که با وجود سختی های معیشتی، چقدر اهل سخاوت بود و همین اواخر نیز به دنبال ایجاد مؤسسه ای برای کمک به نیازمندان و محرومان بود و لذا در کنار کارهای علمی و تدریس و غیره هیچ گاه از رسیدگی به وضع افراد کم بضاعت جامعه غافل نبود.

حجت الاسلام قهرمانی همچنین ابراز داشت: بنده کمتر کسی را سراغ دارم که مثل مرحوم فرج نژاد جامع الاطراف بوده باشد و یک تنه به اندازه ده نفر و بلکه بیشتر کار می کرد و این تلاش مربوط به عرصه ها و حوزه های مختلف بود، کما این که با صاحب نظران مختلف نشست و برخاست داشت و همین اواخر نیز در خصوص مباحث مرتبط با فضای سایبری فعالیت می کرد و حتی در رابطه با بحث قوانین مرتبط با فضای مجازی، در جلسات کمیسیون های مجلس نیز حضور می یافت.

وی گفت: ما گاهی اوقات افرادی را می بینیم که یا به دنبال آورده مالی در انجام کارها هستند و یا این که از حیث معنوی، سابقه ای برای خود دست و پا کنند اما مرحوم فرج نژاد این روحیه ها را نداشت و لذا شب و روز به فکر پیگیری اهداف انقلاب اسلامی به خصوص در عرصه هایی چون دشمن شناسی و رسانه بود.

وی در خاتمه افزود: وی به معنای واقعی کلمه، کار جهادی را سرلوحه قرار داده بود و خستگی ناپذیر فعالیت می کرد و ان شاءالله روح ایشان شاد و مهمان سفره اهل بیت(ع) باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • US ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 0
    توفیق داشتم در چند سخنرانی ایشون حضور داشته باشم به جرات میگم آدمی به اطلاعات وهوش وذکاوت ایشون تا الان ندیدم. برجسته ترین استاد صهیونیست شناسی و کسی که اسمش تو لیست ترور موساده و بارها تهدید شده خیلی مشکوک و ناگهانی در یک تصادف عجیب با همسر و۳فرزندش کشته میشن مسولان امنیتی کجان؟