پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حاجی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه قشم گفت: علاوه بر اجرای دوره میثاق طلبگی برای داوطبان نو ورود قشم، با همکاری معاونت پژوهش دوره پژوهش و روش تحقیق برای طلاب در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام احسان رحیمی، مدیر مدرسه علمیه قشم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بندرعباس، درباره پذیرش طلاب اظهار کرد: میانگین پذیرش هرساله حدود ۱۵ طلبه می باشد، البته ثبت نام برای مدرسه سالانه قریب به ۴۰ نفر می رسد که از بین آنها تقریبا ۱۵ نفر پس از انجام آزمون و مصاحبه شروع به تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه برای جذب طلبه بومی شهرستان با مشکلات مواجه هستیم، گفت: از آنجایی که مدرسه علمیه قشم از مدارس کوتاه مدت می باشد و در شهرستانی واقع شده که از اقلیت های مذهبی برخوردار است، داوطلبین نو ورود باید مدرک دیپلم داشته و سرباز نباشند، که این موضوع کار پذیرش را با سختی مواجه کرده است.

حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: در ایام کرونا به صورت تلفیقی از حضوری و غیرحضوری کلاس ها را برگزار کردیم، البته ایامی که وضعیت قرمز بود تمامی کلاس های درس در فضای مجازی برگزار می شد و در ایامی که آمار کرونا کمی پایین می آمد پایه های اول دوم سوم به مدت یک ماه حضوری و پس از آن کلاس های چهارم و پنجم نیز به مدت یک ماه حضوری تشکیل شدند.

وی ابراز کرد: در فواصلی که طلاب هر کلاس در مدرسه حضور نداشتند دروس به صورت مجازی ادامه پیدا می کرد.

حجت‌الاسلام احسان رحیمی برنامه های تابستانه طلاب قشم را این گونه عنوان کرد: با همکاری معاونت پژوهش استان دوره پژوهش و روش تحقیق برای طلاب در حال برگزاری است، دوره آموزش ادبیات به صورت مجازی برای طلاب پایه های اول و دوم و سوم ایجاد شد و دوره اندیشه اسلامی نیز برای طلاب پایه چهارم و پنجم در شهر مقدس مشهد برگزار شد.

وی تاکید کرد: برنامه میثاق برای طلاب مبتدی بود که ان شاء الله برنامه میثاق ۲ نیز در شهریور ماه برگزار خواهیم نمود و دوره دانش افزایی پژوهشی برای اساتید هم وجود دارد که به تالیف یک مقاله مفید آموزشی در پایان دوره انجامید.

مدیر حوزه علمیه قشم در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که این مدرسه علمیه در جزیره ای واقع شده که شرایط زندگی برای کادر مدرسه علمیه و اساتید از نظر اقتصادی با چند برابر بودن اقلام و مایحتاج زندگی سخت می باشد، تقاضا می شود که مسئولین مربوطه نگاه ویژه ای به منطقه قشم داشته باشند.


انتهای پیام/.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha