دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سلیمانی

حوزه/ امام جمعه آران و بیدگل، با بیان اینکه یکی از کارکردهای نمازجمعه وحدت‌آفرینی در جامعه است گفت: دشمنان انقلاب و نظام به دنبال ایجاد تفرقه در کشور هستند که ما وظیفه‌ داریم گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی، امام جمعه آران و بیدگل، به مناسبت سالگرد برگزاری نمازجمعه در نشست خبری با خبرنگاران آران و بیدگل، با تبریک دهه ولایت، نماز جمعه را از برکات انقلاب اسلامی دانست و اظهارداشت: بالغ بر۹۰۰ نماز جمعه با حکم امام راحل و مقام معظم رهبری در کشور برگزار می‌شود.

وی، به اهمیت و جایگاه نماز جمعه اشاره کرد و گفت: بر اساس آیات  و روایات قرآن کسانی که زودتر از دیگران در صف نماز جمعه قرار گیرند به خدا نزدیک‌تر بوده و گناهانشان بخشیده می‌شود.

امام جمعه آران و بیدگل، به برابری نماز جمعه با حج واجب اشاره کرد و با بیان اینکه حد فاصل برگزاری نماز جمعه باید شش کیلومتر باشد، گفت: کسی که سه مرتبه بدون عذر موجه در نماز جمعه شرکت نکند زندگی‌اش سامان نمی‌یابد.

وی، عنوان کرد: نماز جمعه دومین اجتماع بزرگ مسلمانان بعد از حج بوده و به گفته امام خمینی(ره) در رأس همه امور قرار دارد.

حجت‌الاسلام سلیمانی، با بیان اینکه یکی از کارکردهای نماز جمعه وحدت‌آفرینی در جامعه است افزود: دشمنان انقلاب و نظام به دنبال ایجاد تفرقه در کشور هستند که ما وظیفه‌ داریم گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب توطئه‌های دشمنان را در ایجاد تفرقه، خنثی کنیم.

وی، با بیان اینکه در نمازهای جمعه کشور مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بیان می‌شود، افزود: امامان جمعه باید جامعه را با خرد جمعی هدایت کرده و با کمک رسانه‌ها، نبض جامعه را به سمت پویایی و پیشرفت، هدایت کنند.

امام جمعه آران و بیدگل، با بیان اینکه در نماز جمعه باید مطالبات مردمی تبیین شود گفت: در منبر نماز جمعه باید مطالبات مقام معظم رهبری تبیین شود.

وی، با بیان اینکه امام جمعه نباید وابسته به گروه و جناح خاصی باشد، بلکه باید به همه جریانات تعلق داشته باشد، گفت: گرایش امام جمعه باید بر اساس عدالت محوری و رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد.

حجت‌الاسلام سلیمانی، در پایان با بیان اینکه حفاظت از نظام اسلامی مبتنی بر خون شهیدان مهم‌ترین وظیفه نماز جمعه است، گفت: دفتر امام جمعه برای حل مشکلات مردم باید به روی تمام آحاد جامعه باز باشد.

 انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha