جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افشار امام جمعه چرام

حوزه/ امام جمعه شهر چرام با اشاره به برآورد خسارات ۲۰۰ میلیارد تومانی در سیل اخیر گفت: قطعاً منابع اعتباری و مالی ستاد بحران شهرستان و یا استان جوابگوی این حجم از خسارات به مردم سیل‌زده نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام افشار، امام جمعه چرام، در جمع نمازگزاران شهر، با بیان اینکه پنج‌شنبه ۷ مرداد ۱۸ ذی‌الحجه عید سعید غدیر خم و انتخاب امیرالمؤمنین امام علی(ع) به جانشینی پیامبر اسلام(ص) است، اظهارداشت: غدیر بزرگ‌ترین عید و استمرار نبوت همه انبیای الهی است.

امام جمعه شهر چرام، رژه خودرویی در عصر روز عید غدیر با پرچم متبرک آستان مقدس امیرالمؤمنین(ع) را یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در شهرستان چرام عنوان کرد و گفت: چراغانی، نصب پرچم، هدیه دادن، اطعام مؤمنین از کارهای خوب در ایام غدیر است.

حجت‌الاسلام افشار، شهرستان چرام را به‌عنوان دو اقلیم سردسیری و گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: سیل و طوفان اخیر خسارات زیادی به مناطق مختلف این شهرستان وارد کرده است.

وی اظهار کرد: در بارندگی‌های اخیر عمده خسارات به باغات، جاده‌ها، شبکه انتقال آب، دام و خانه‌های مردم در قسمت طسوج و حومه علی‌الخصوص مسیر رودخانه المون، دم طسوج ساورز، تیزاب، چال بایار، سرکرته طسوج، دره کر و مناطق گرمسیری شامل روستاهای خیمند، دلی باریک، گدار شهری، شمس آباد، شیخ حسین، موگرم، دو کوهک و مسیر رودخانه تغار و بعضی مناطق دیگر بوده است.

حجت‌الاسلام افشار ادامه داد: بر اساس اطلاعی که دارم خسارات زیاد بوده و حتی کارشناسان کشاورزی تا حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد خسارت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: مسئولان استانی و شهرستانی در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کردند که جای سپاس دارد، اما قطعاً منابع اعتباری و مالی ستاد بحران شهرستان و یا استان جوابگوی این حجم از خسارات به مردم سیل‌زده نیست.

امام جمعه چرام در پایان گفت: از استاندار و فرماندار تقاضا دارم با مستندسازی خسارات سیل و طوفان و کمک از ستاد بحران کشور کشاورزان و باغداران این مناطق را یاری کنند و امید را به بعضی از افرادی که تمام زندگی آن‌ها از بین رفته برگردانند، تا مجدد شاهد رونق تولید و کشاورزی در مناطق آسیب دیده از سیل و طوفان باشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha