جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تظاهرات عراقی ها برای خروج آمریکا

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

رهبر معظم انقلاب افتخار دوم ایران زمین را دریافت  کردند

رهبر انقلاب، پیش ازظهر امروز (جمعه)یکم مرداد، نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا را دریافت کردند.گفتنی است، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نخستین نوبت واکسن ایرانی برکت را چهارم تیرماه ۱۴۰۰ دریافت کرده بودند. رهبر معظم انقلاب طبق برنامه واکسیناسیون باید در اردیبهشت ۱۴۰۰ نوبت اول واکسن خود را دریافت می‌کردند، اما ایشان نوبت خود را به دلیل تأکید بر استفاده از واکسن ایرانی تا زمان به نتیجه رسیدن این واکسن به تأخیر انداختند. فاصله تزریق دوز اول و دوم واکسن کوو-برکت باید بین ۲۱ تا ۲۸ روز باشد که امروز(جمعه - اول مرداد) حدوداً ۲۸ روز از تزریق نخستین نوبت واکسن برکت به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌گذرد.

منبع:شبکه خبر

رهبر انقلاب همدرد خوزستان شدند

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان به مشکلات مردم خوزستان اشاره کردند و گفتند: در روزهای اخیر یکی از نگرانی‌های واقعاً دردآور، مسئله آب خوزستان و مشکلات مردم بود. ایشان با گلایه از رعایت نشدن توصیه‌های متعدد قبلی درباره آب خوزستان و فاضلاب اهواز افزودند: اگر آن توصیه‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت مسلماً این وضع ایجاد نمی‌شد که مردم وفادار خوزستان را با وجود این‌همه امکانات و استعدادهای طبیعی و کارخانجات در استان، ناراضی و ناراحت کند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: مردم ناراحتی خود را بروز دادند اما هیچ گله‌ای از آنها نمی‌توان داشت چراکه مسئله آب آن‌هم در آن آب‌وهوای گرم خوزستان مسئله کوچکی نیست. ایشان با اشاره به حضور وفادارانه و فداکارانه مردم خوزستان در خط مقدم مشکلات هشت سال دفاع مقدس، گفتند: این مردم نباید دچار مشکلات باشند و اگر به در وقت خود به کار مردم رسیدگی می‌شد، این وضعیت ایجاد نمی‌شد. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اکنون که دستگاههای دولتی و غیردولتی مشغول به کار شدند، و همچنین دولت بعدی که بر سر کار خواهد آمد، کارها را به صورت جدی دنبال کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین مردم را به مراقبت در مقابل توطئه‌های دشمن توصیه کردند و گفتند: دشمن به دنبال آن است که از هر چیز علیه انقلاب و کشور و مصالح مردم استفاده کند بنابراین باید مراقبت شود که بهانه‌ای به دست آن داده نشود.

منبع:ایسنا

لبنان جاسوس اسرائیلی را به دام انداخت

نیروهای امنیتی لبنان از دستگیری یک جاسوس رژیم صهیونیستی در فرودگاه بیروت خبر دادند. بر اساس این گزارش، سازمان امنیت عمومی لبنان اعلام کرد که «امین البیضون» به اتهام تعامل با رژیم صهیونیستی بازداشت شده است. بیضون یک لبنانی با تابعیت آمریکایی است که نام وی در فهرست افراد تحت پیگرد در زمینه جاسوسی برای اسرائیل و تروریسم قرار داشت. در همین راستا، سرلشکر «عباس ابراهیم» رئیس امنیت عمومی لبنان دستگیری «امین محمد مرعی بیضون» را به جرم جاسوسی برای اسرائیل تأیید کرد.

منبع:مهر

"معاریو" آمار تکان دهنده اسرائیلی ها را فاش کرد

روزنامه معاریو در گزارشی نوشت: طی سال 2020 بیش از 535 هزار و 300 اسرائیلی بالای 20 سال از جنایات مختلف در اسرائیل آسیب دیده‌اند. این رسانه عبری زبان با استناد به گزارش منتشر شده توسط دفتر مرکزی آمار اسرائیل آورده است: میانگین قربانیان جرم و جنایت در جامعه اسرائیلی به 9.3 درصد از کل جمعیت بالای 20 سال آن رسیده است. براساس اطلاعات منتشر شده، 210 هزار و 600 نفر طی سال 2020 قربانی جرایم اینترنتی شده‌اند، این افراد در معرض سرقت اطلاعات از طریق پایگاه‌های اطلاعاتی، کلاهبردی یا تهدید سایبری قرار گرفتند. همچنین حدود 145 هزار نفر قربانی جنایات یا تهدیدهای خشونت آمیز مستقیم شده‌اند. حدود 139 هزار نفر هم در معرض سرقت بدون خشونت شدند که در این میان می‌توان به کیف قاپی، جیب بری یا موبایل دزدی اشاره کرد. علاوه بر آن در سال مذکور 111 هزار و 800 نفر اسرائیلی نیز قربانی تجاوز و تعرض جنسی شده‌اند. براساس گزارش دفتر مرکزی آمار اسرائیل، میزان جنایات بین یهودیان اسرائیل دو برابر جرم و جنایت بین عرب‌های ساکن (مناطق اشغالی 1948) است.

منبع:تسنیم

پیکر شهید مدافع امنیت تشییع شد

مراسم تشییع پیکر گلگون کفن شهید نظم و امنیت ستوان دوم ضرغام پرست در ماهشهر برگزار شد.مراسم وداع و تشییع پیکر شهید مدافع نظم و امنیت ستوان دوم ضرغام پرست امروز جمعه ساعت ۸:۳۰ صبح در مصلی نماز جمعه ماهشهر با حضور عشایر، مردم، مسئولان و مقامات لشکری و کشوری برگزار شد. ادامه این مراسم نیز ساعت ۱۱ صبح در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار و ساعت ۱۸ مراسم خاکسپاری این شهید گرانقدر در زادگاهش شهرستان رامهرمز برگزار خواهد شد. شهید نیروی انتظامی ضرغام پرست در شب عید قربان هنگام انجام مأموریت توسط اشرار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع:شبکه خبر

کابل علیه ادعای طالبان توئیت زد

«فواد امان» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با رد ادعاهای طالبان مبنی بر کنترل ۹۰ درصد از مرزهای افغانستان توسط این گروه در یک پیام توئیتری نوشت که «ادعای طالبان مبنی بر کنترل مرزهای افغانستان یک دروغ و یک [ادعای] بی اساس است- این اساساً پروپاگاندا است».فواد امان در ادامه و در یک پیام توئیتری دیگر نوشت که اکثر بخش‌های افغانستان از جمله مرزهای آن همچنان تحت کنترل نیروهای دفاعی و امنیت ملی افغانستان است و دولت این کشور به تدریج در حال کسب مجدد قلمرو خود است. گفتنی است، اظهارات سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در حالی مطرح شد که پیش تر طالبان در روز پنج شنبه اعلام کرد که مرزهای مشترک افغانستان با کشورهای تاجیکستان، ازبکستان و ایران تحت کنترل این گروه قرار دارد؛ مرزهایی که ۹۰ درصد از خطوط مرزی افغانستان را تشکیل می‌دهند. شایان ذکر است که تعیین صحت و سقم این ادعای طالبان کاری دشوار است، چون به رغم آنکه طالبان کنترل بخش قابل توجهی از خاک افغانستان را به دست آورده است، اما ژنرال «مارک میلی» فرمانده ستاد مشترک ارتش ایالات متحده برآورد می‌کند که طالبان کمتر از آنچه که ادعا می‌کند، تحت کنترل و سیطره خود دارد.

منبع:مهر

اژه ای دستورات جدید را صادر کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای  رئیس دستگاه قضا  در بازدید از بخش‌های مختلف زندان از جمله بند زندانیان امنیتی و همچنین بند جرائم خشن ضمن گفتگوی چهره‌به‌چهره با زندانیان، از نزدیک در جریان وضعیت، مشکلات و کمبودها و خواسته‌های آن‌ها قرار گرفت. رئیس قوه قضاییه پس از این بازدید سه ساعته، در جمع مسئولان و کارکنان زندان رجایی شهر با تقدیر از زحمات رئیس و کارکنان سازمان زندان‌ها و همه کسانی که در مجموعه ندامتگاه‌های کشور خدمت می‌کنند، اظهار داشت: من تا به حال زندانبانی نکرده‌ام، اما به‌دلیل حضورم در بخش‌های مختلف قضایی با بدنه زندان همکاری و با زندانیان برخورد داشته‌ام رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنانش به بیان توصیه‌هایی برای کاهش جمعیت کیفری و بهبود وضعیت ندامتگاه‌ها پرداخت و اول از همه از مسئولان دادسراها و قضات خواست که در اجرای دستورالعمل‌های صادره، تا حد امکان از صدور قرار بازداشت موقت پرهیز کنند. «استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس» دومین توصیه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بود که تصریح کرد: هرچه‌قدر امکانات زندان‌ها افزایش یابد، باز هم پاسخگوی افزایش جمعیت کیفری نخواهد بود و برای کاهش جمعیت کیفری باید تا جایی که امکان دارد مجازات حبس ندهیم. رئیس قوه قضاییه به صدور آرای خلاف شرع و قانون هم اشاره کرد و گفت: اگر بر اساس ماده ۴۷۷ به حکمی برخوردیم که خلاف بَیّن شرع و قانون بود، باید ضمن بررسی علت این که چرا بازپرس و قاضی چنین رأیی داده‌اند، به‌صورت ریشه‌ای از صدور آرای خلاف شرع و قانون جلوگیری کنیم.رئیس قوه قضاییه به مشمولان قصاص در ندامتگاه‌های استان تهران هم اشاره کرد و از مسئولان سازمان زندان‌ها خواست با کمک دادستانی تیمی را برای جلب رضایت اولیای دم تعیین کنند و تأکید کرد هر چند نفر از منتظران قصاص مشمول عفو و بخشودگی قرار گیرند، این اقدام ارزشمند خواهد بود. با تکمیل بررسی قضایی نتایج بررسی درخواست‌های زندانیان به رئیس قوه قضائیه ارائه خواهد شد تا بر اساس نظر قاضی القضات در مورد ان‌ها اقدام صورت گیرد.

منبع:خبرنگاران جوان

ماشین تحریم چین و آمریکا دوباره به راه افتاد

وزارت امور خارجه چین روز جمعه اعلام کرد که در واکنش به تحریم 7 نفر از مقامات ارشد دفتر رابط دولت مرکزی جمهوری خلق چین در هنگ‌کنگ توسط آمریکا، چندین مقام آمریکایی را تحریم کرده است. در بین مقامات آمریکایی که دولت چین در اقدامی تلافی‌جویانه آنها را تحریم کرده است، نام «ویلبر راس» وزیر بازرگانی دولت ترامپ و تنی چند از مقامات فعلی یا سابق نهادهای آمریکایی از جمله کمیسیون اجرایی کنگره آمریکا در امور چین، کمیسیون بررسی امنیتی و اقتصادی روابط آمریکا و چین، مؤسسه ملی دموکراتیک در امور بین‌الملل، موسسه بین‌المللی جمهوری‌خواهان، دیده‌بان حقوق بشر و شورای دموکراسی هنگ‌کنگ (مستقر در واشنگتن) دیده می‌شود. این تحریم‌ها ذیل قانونی که ماه گذشته میلادی در چین به تصویب رسید و به موجب آن دولت این کشور موظف شد که به تحریم‌های خارجی واکنش نشان دهد، وضع شده است.

منبع:تسنیم

پنتاگون دستور شلیک به طالبان را داد

جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اظهارداشت که حمله هوایی نیروهای آمریکایی در حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان در جنوب این کشور صورت گرفته است. وی بدون ارائه جزئیات بیشتر در این باره گفت که آمریکا توانایی حمله هوایی در حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان را دارد. سخنگوی پنتاگون همچنین خاطرنشان کرد که ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده سنتکام مسئولیت و صلاحیت چنین حملات هوایی را دارد. گفته می‌شود که این حمله هوایی به‌منظور جلوگیری از سقوط شهر قندهار توسط طالبان انجام شده است. وزارت دفاع آمریکا این گزارش‌ها را به‌طور رسمی تأیید نکرده است و مقامات افغانستان نیز تاکنون اظهارنظری در این باره نکرده‌اند. رسانه‌های آمریکایی اوایل تیرماه سال جاری نیز فاش کردند که پهپادهای آمریکایی مواضع طالبان را در ولایت‌های «قندوز» و «بغلان» هدف قرار دادند. «قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان چندی قبل با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به حملات هوایی آمریکا به این گروه در ولایت «قندهار» گفته بود که این حملات «سرپیچی علنی» از توافقنامه قطر است. وی با تاکید بر این که این حملات «توجیه‌نشدنی» است، اظهارداشت: اگر آمریکا به این گونه خودسری‌ها و بمباران خلاف توافقنامه ادامه دهد، طالبان هم حق دفاع از خود و ملت را دارد و گام مشابهی در برابر نیروهای خارجی بر می‌دارد که مسئولیت عواقب بد آن به عهده اشغالگران آمریکایی است.

منبع:تسنیم

اولین محموله اهدایی  چشم بادامی ها وارد ایران شد

سخنگوی سازمان غذا و دارو از ورود نخستین محموله واکسن اهدایی کشور ژاپن به ایران خبر داد. کیانوش جهانپور در توییتی نوشت: «‏نخستین محموله واکسن اهدایی دولت و ملت ژاپن شامل افزون بر یک میلیون دز واکسن آسترازنکا تولید ژاپن ساعاتی پیش با حضور سفیر ژاپن در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تحویل شد.» سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین گفت: اولین محموله از مجموعه واکسن اهدایی دولت و ملت ژاپن عصر امروز وارد کشور شد که دربردارنده بیش از یک میلیون دوز واکسن آسترزنکا تولید شده در ژاپن است. این محموله با هماهنگی وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و با عملیات اجرایی UNOPS ساعاتی پیش وارد کشور شد. با توجه به آغاز بازی‌های المپیک، هماهنگی‌های فشرده‌ای برای انتقال این محموله صورت پذیرفته است. جهانپور افزود: محموله بعدی انشاءالله جمعه هفته بعد وارد کشور می‌شود که حدود یک میلیون و هشتصد هزار دوز واکسن خواهد بود. به گفته او با توجه به ظرفیت فعلی تزریق واکسن در کشور، محموله‌های اینچنینی می‌تواند واکسن مورد نیاز کشور را تا زمان کفایت واکسن‌های تولید داخل تامین کند. بنا بر اعلام وبدا، سخنگوی سازمان غذا و دارو یادآور شد: حمل و نقل بین‌المللی DHL بعد از مدت‌ها برای انتقال این محموله همکاری‌های خود را با ایران برای انتقال دارو و واکسن‌ آغاز کرده است.

منبع:ایسنا

نخستین‌ المپیک بدون تماشاگر گشایش یافت

سی و دومین بازی‌های المپیک توکیو پس از یک سال تعویق به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان جمعه شب با حضور امپراطور ژاپن، مسوولان برخی کشورها و رییسان کمیته‌های المپیک ٢٠٦ کشور در ورزشگاه المپیک توکیو گشایش یافت. در این مراسم سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته المپیک و مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، مهین فرهادی‌زاد معاون وزیر ورزش و طاهره طاهریان نائب رییس کمیته المپیک و سرپرست کاروان ایران حضور دارند. چندی پیش رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند که در این آیین ٩٥٠ نفر شامل ورزشکار و مربی و نمایندگان کاروان‌های ورزشی و مقامات و سران برخی کشورها حضور دارند. این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده  از امروز جمعه اول مرداد ماه به طور رسمی به میزبانی ژاپن آغاز شد. ژاپن پیش از این میزبان المپیک ۱۹۶۴ بوده است. همچنین این رویداد با بیش از ١١ هزار ورزشکار تا ١٧ مردادماه ادامه دارد. در این دوره یک‌هزار و ٥٨ مدال توزیع می‌شود. ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مرد ) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که از بین همین ۶۸ سهمیه ۴۴ سهمیه در بخش انفرادی و در ۱۴ رشته تصاحب شده است. حال از ۴۴ سهمیه انفرادی ۳۴ نماینده ( ۹ زن و ۲۵ مرد) برای نخستین بار به المپیک می‌روند. با این حال کاروان ستارگان ایران‌زمین به دلیل دوپینگ نماینده کاراته و آسیب دیدگی پریسا جهانفکریان در وزنه برداری دو  سهمیه را از دست داده و از این رو، ایران با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶)  راهی توکیو می شود.

منبع:ایرنا

لبنان نقض هوایی اسرائیلی ها را پی گرفت

فرماندهی ارتش این کشور امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه مورد نقض حریم هوایی کشور توسط هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی با پرواز بر فراز مناطق جنوبی، شمالی و جبیل به ثبت رسیده است.  در این بیانیه افزوده شده است که چهار مورد دیگر از نقض حریم هوایی لبنان توسط جنگنده‌های دشمن صهیونیستی ثبت شده که طی آن این جنگنده‌ها بر فراز دریای غرب بیروت به سمت شمال تا جبیل به پرواز درآمده‌اند.  فرماندهی ارتش لبنان اضافه کرد که موضوع تخلفات اخیر رژیم صهیونیستی با هماهنگی نیروهای موقت سازمان ملل مستقر در لبنان در حال پیگیری است.  در این پیوند شبکه خبری المنار دیروز (پنجشنبه) از نقض حریم هوایی لبنان توسط جنگندهای ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد و افزود: جنگنده‌های ارتش رژیم اسرائیل بر فراز منطقه کسروان به پرواز درآمدند. ارتش رژیم صهیونیستی در تخلفی دیگر در ساعت یک و ۱۳ دقیقه بامداد دیروز (پنجشنبه) از شرق بیروت پایتخت لبنان موشک‌هایی را به منطقه القصیر در استان حمص شلیک کرد و به حمله هوایی تازه‌ای به خاک سوریه دست زد.  لبنان بارها با ارسال نامه و شکایت به سازمان ملل متحد نسبت به تجاوزهای مستمر نیروهای رژیم صهیونیستی به حریم هوایی و نادیده گرفتن قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متعلق به لبنان از سوی این رژیم، هشدار داده است. قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت در سال ۲۰۰۶ میلادی با هدف پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان صادر شد که بر اساس آن میان لبنان و رژیم صهیونیستی آتش بس و توقف عملیات تجاوزکارانه اعلام می‌شود.

منبع:ایرنا

جنوب به مسیر ریلی بازگشت

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بامداد یکم مردادماه ۶ واگن از قطار باری در بلاک بیشه - قارون لرستان از خط خارج شد. مأمورین راه آهن بلافاصله به محل اعزام و هم اکنون در حال هدایت واگن‌ها به روی خط هستند. روابط‌عمومی راه‌آهن اعلام کرده که با اقدام به‌موقع و تلاش مأمورین راه آهن، این مسیر بازگشایی می شود و همچنین اقدامات لازم برای از سرگیری سیر روان قطارها و انجام سفر مسافرین گرامی به مقاصد مورد نظر در این محور انجام گرفته است.

منبع:ایرنا

طالبان برای میز صلح پیش شرط گذاشت

گروه طالبان اعلام کرده است که برای رسیدن به صلح در افغانستان باید محمداشرف غنی از دولت کناره گیری کند و حکومت جدید تشکیل شود. سهیل شاهین از اعضای دفتر قطر طالبان به اسوشتیدپرس گفته است که دولت افغانستان لح نمی‌خواهد و خواهان تسلیم شدن طالبان است و می‌خواهد به کارش ادامه دهد. وی تأکید کرده است: تا زمانی که حکومت جدید در افغانستان روی کار نیاید، صلح در این کشور برقرار نخواهد شد. شاهین گفته است که این گروه نمی‌خواهد قدرت را به انحصار خود درآورد، اما آنان اصرار دارند،  تا زمانی که حکومت تازه و برآمده از مذاکره در کابل روی کار نیاید و اشرف غنی از قدرت برکنار نشود؛  صلح در افغانستان برقرار نخواهد شد. شاهین افزوده است که هیچ افغانی از جمله طالبان خواهان جنگ داخلی نیست و من فکر می‌کنم همه افغان‌ها باید پیرامون ارزش‌های ملی و اسلامی خود و مدارا با یکدیگر گرد هم بیایند.

منبع:ایرنا

پگاسوس جهان را بی اعتماد کرد

شبکه روسیه الیوم امروز ( جمعه ) با اشاره به اینکه الجزایر پس از گزارش رسانه‌ها مبنی بر استفاده مقامات مغرب از برنامه جاسوسی اسرائیلی « پگاسوس » علیه مسئولان الجزایری، نگرانی عمیق خود را ابراز کرد، افزود: وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه ای این حمله سیستماتیک و مغایر با حقوق بشر و آزادی های اساسی که به منزله نقض آشکار اصول و مبانی حاکم بر روابط بین الملل است را به شدت محکوم کرد. بر اساس این گزارش، در بیانیه وزارت امور خارجه الجزایر آمده است که این عمل غیرقانونی، غیرقابل پذیرش و خطرناک، جو اعتماد که باید بر مبادلات و تعاملات بین مقامات و نمایندگان کشورها پایدار باشد را از بین می برد." وزارت امور خارجه الجزایر با اشاره به اینکه این کشور برای پاسخ [ به این اقدام ]، حق اجرای استراتژی خود را محفوظ می دارد، افزود: الجزایر همچنان آماده مشارکت در هر تلاش بین المللی با هدف شناسایی جمعی حقایق و برجسته سازی میزان و مقیاس این جنایات که صلح و امنیت بین المللی و انسانی را تهدید می کند، است. پیشتر روزنامه فرانسوی « لوموند » به این موضوع اشاره کرد که مقامات مغرب بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹  با استفاده از نرم افزار جاسوسی پیگاسوس ساخت رژیم صهیونیستی تلفن های مقامات ارشد غیرنظامی و نظامی الجزایر را به شکل گسترده هدف قرار داده اند. جنجال نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس از هفته جاری و پس از انتشار گزارشی از سوی چندین رسانه جهانی در مورد نفوذ این نرم‌افزار جاسوسی به گوشی‌های همراه چندین فعال سیاسی، خبرنگار و مقام سیاسی در جهان آغاز شد. تحقیقات جامع بیش از ۱۷ سازمان خبری نشان داد که از نرم‌افزار جاسوسی موسوم به "پگاسوس" ساخت شرکت فناوری صهیونیستی "ان اس او" برای جاسوسی از گوشی‌های همراه صدها خبرنگار، فعال سیاسی و اجتماعی و همچنین سیاستمداران در سراسر جهان استفاده شده است. طبق گزارش "سی ان بی‌سی" یکی از شخصیت‌های مهم که گوشی او توسط این نرم‌افزار جاسوسی هک شده است، نامزد جمال خاشقچی است که توسط عاملان حکومت سعودی در سال ۲۰۱۸ به قتل رسید. کشورهایی که بیشترین استفاده را از این نرم‌افزار انجام داده‌اند شامل آذربایجان، بحرین، مجارستان، هند، قزاقستان، مکزیک، مراکش، رواندا، عربستان سعودی و امارات می‌شوند.  

منبع:ایرنا

خروج بی قید و شرط آمریکا ترند شد

کاربران عراقی شبکه های اجتماعی به ویژه در توییتر با تاکید بر مصوبه پارلمان این کشور برای خروج نیروهای آمریکایی هشتگی با عنوان « #انسحاب_المحتل_بلا_شروط » به معنای «خروج بی قید و شرط اشغالگر» را داغ و تبدیل به ترند اول عراق کردند. همچنین هشتگ « #مفاوضات_الضحک_علی_الذقون » به معنای «مذاکرات ریشخند» نیز در ترندهای برتر چند ساعت اخیر توییتر عراقی ها جای گرفت. این هشتگ ها زمانی با دهها هزار توییت تبدیل به ترند شد که زمزمه هایی از انعطاف مذاکره کنندگان عراقی در مقابل آمریکایی ها به گوش رسید و سپس فواد حسین وزیر خارجه عراق که یکی از اهداف سفرش به واشنگتن مذاکره درباره خروج نیروهای اشغالگر بود در دیدار با همتای آمریکایی خود آنتونی بلینکن گفت که نیروهای امنیتی عراق هنوز به حضور آمریکایی ها در خاک خود نیاز دارند؛ سخنی که واکنش شدید گروه های مقاومت عراقی درباره توجیه حضور آمریکایی ها و دستکم گرفتن توان برتر نیروهای عراقی در مبارزه با داعش را برانگیخته است. هزاران کاربر عراقی، مصوبه مجلس عراق را فصل الخطاب اخراج اشغالگران از خاک کشورشان دانستند و بسیاری دیگر تاکید کردند که گروه های مقاومت و سلاح آنان ثابت کرده است که می تواند عراق را از لوث داعش پاکسازی کند بنابراین نیازی به حضور آمریکایی ها نیست.

منبع:ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha