جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله مهدوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: سه راهکار اصلی برای مشاهده خداوند با چشم دل از طریق افزایش ایمان و رسوخ یقین در دل وجود دارد، نخستین راهکار تفکر، دوم تهذب و سوم توسل است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، در سخنانی که به صورت مجازی برای طلاب انجام شد، اظهار کرد: مشاهده خداوند یکی از خواسته‌های بشری است که بر اساس آیات و روایات، سه راهکار اصلی برای دیدن خداوند وجود دارد.

وی بیان کرد: اولین گام برای دیدن خداوند با چشم دل، این است که حتماً باید تفکر نمود، اگر آیات۱۹۰تا ۱۹۴ سوره مبارک آل‌عمران را ملاحظه و مکرراً تکرار کنیم، می‌توان روی دلیل‌های خداشناسی تفکر نماییم.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: پس از مدتی تفکر کردن در این آیات، خداوند در وجود انسان حس می‌شود، در این زمان، دیگر هیچ شک و شبهه‌ای در دل انسان نخواهد بود، براین اساس انسان بسیار از یقین حاصل شده لذت خواهد برد.

وی افزود: البته دو راهکار دیگر برای دیدن خداوند باید هم‌زمان با راهکار نخست انجام گیرد، که تهذب از آن جمله است، منظور از تهذب، یکی اخلاق خوب و دیگری عمل صالح است، چنانچه کسی اخلاق خوش همراه با عمل صالح را داشته باشد خداوند را به‌زودی با چشم دل خواهد دید.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: حال اگر فردی عصبانی یا بخیل، حسود، شهوت‌ران، کینه‌ای و ... باشد، دیگر نور خداوند در دل او قرار نخواهد گرفت، چراکه دل، دچار تاریکی شده است.

وی متذکر شد: طبق آیه ۱۱۰ سوره کهف، راهکار کسی که امید به ملاقات خداوند دارد، انجام عمل صالح و نداشتن شرک در عبادت خداوند است، شب و روز باید بدون ریا خداوند را عبادت کرد تا مورد مصداق این آیات بود.

آیت‌الله مهدوی عنوان کرد: آیه ۹۹ سوره حجر هم تأکید دارد که «اگر خداوند را عبادت کردید، یقین برای شما حاصل می‌شود» این آیه با کوتاهی خود، راهی روشن به ما نشان می‌دهد.

وی ابراز کرد: توسل سومین راهکار برای دیدن خداوند با چشم دل است که از طریق افزایش ایمان و رسوخ یقین در دل حاصل می‌شود، آیه ۳۵ سوره مائده آیه توسل است که می‌فرماید «درِ خانه خداوند وسیله بگیرید»، خداوند نیازی به‌وسیله ندارد، بلکه من نیازمند، محتاج به گرفتن وسیله برای تقرب به درگاه خداوند هستم.

امام جمعه موقت اصفهان اذعان کرد: اهل‌بیت، بهترین وسیله برای توسل و رفتن به درگاه خداوند هستند، چراکه ائمه اطهار(ع) رکن توحید هستند و طبق روایات، اهل‌بیت از پدر به ما مهربان‌تر بوده و چنانچه مصلحت ما بر امری باشد به ما عطا خواهند کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha