جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
غبارروبی قبور شهدا

حوزه/ در اولین روز از برنامه های هفته نماز جمعه در چغادک، حجت الاسلام خدری امام جمعه بخش چغادک به همراه مسئولین این شهر با حضور در یادمان قبور مطهر شهدای گمنام و مزار شهید حجت الاسلام ابوتراب عاشوری، ضمن غبارروبی به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، برنامه های هفته نماز جمعه در بخش چغادک، با حضور امام جمعه این بخش و مسئولان در یادمان شهدای شهر چغادک آغاز شد.

در این آیین حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر و  امام جمعه بخش چغادک و دیگر مسئولان با حضور در یادمان شهدای گمنام به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

سپس امام جمعه بخش چغادک و دیگر مسئولان در ادامه برنامه ها با حضور در مزار شهید حجت الاسلام ابوتراب عاشوری به مقام شامخ این شهید ادای احترام کردند.

حجت الاسلام خدری در این آیین باگرامیداشت سالروز اقامه نماز جمعه گفت: در سال‌های نخست تشکیل جمهوری اسلامی در ایران افراد زیادی در ترورهای مخالفان جمهوری اسلامی کشته شدند، برخی از این افراد امامان جمعه شهرها بودند که به شهدای محراب معروف شدند.

وی با اشاره به شهدای محراب افزود: سید محمد علی قاضی طباطبایی، سید اسدالله مدنی، محمد صدوقی، سید عبدالحسین دستغیب، عطاءالله اشرفی اصفهانی پنج شهید محراب در دوره جمهوری اسلامی هستند.

امام جمعه بخش چغادک با اشاره به شهادت شهید عاشوری ابراز داشت: شهیدی که علمدار و پرچمدار مبارزات انقلابی در استان بود و راهی برای دشمن جز حذف فیزیکی نگذاشت، اما دشمنان کور خوانده بودند و امروز نام شهید عاشوری و شهدای ترور دیگر استان حجت الاسلام شهید ابراهیمی، حجت الاسلام شهید گنجی و دیگر شهدای گرانقدر بر تارک استان می درخشد و زینت بخش مجالس و محافل و راهنمای حرکت جوانان انقلابی شده است.

به گزارش حوزه، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در ادامه برنامه با دو خانواده مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) چغادک دیدار و به مسائل و مشکلات آنها را بررسی کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha