جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدحسین مومنی-معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام مومنی از تعمیم ۱۸۰ طلبه حوزه علمیه اصفهان در شب عید سعید در مدرسه علمیه صدر بازار خبر داد.

حجت الاسلام سیدحسین مومنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، ضمن تبریک ایام با سعادت دهه امامت و ولایت اظهار کرد: هفدهمین دوره طرح ادیب، ویژه تلبس دائم طلاب حوزه علمیه اصفهان با حضور ۱۸۰ نفر برگزار می شود.

 وی بیان کرد: در این طرح ابتکاری، ۱۵ سرفصل به صورت مجازی برای طلاب برگزار شد که در پایان از طلاب شرکت کننده آزمون گرفته می شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: از جمله دوره های آموزشی برگزار شده برای تلبس دائم طلاب، می توان به دوره های مهارتی چون نحوه کلاس داری، کلاس داری قرآن، جلسه اداره قرآن، مخاطب شناسی، روش بیان احکام، روش سخنرانی، احکام مبتلا به، احکام جدید مطرح شده، احکام مهارتی و عملی چون اجرای صیغه عقد، غسل و کفن اموات اشاره کرد که به صورت ابتکاری توسط حوزه علمیه اصفهان آغاز شده است.

وی ابراز کرد: چنانچه طلاب بتوانند نمره قبولی را در این کلاس‌ها کسب کنند، برای معمم شدن به دست رئیس حوزه علمیه اصفهان آیت الله العظمی مظاهری و آیت الله طباطبایی نژاد مدیر حوزه علمیه اصفهان در مدرسه صدر بازار برای شب عید سعید غدیر دعوت خواهند شد.

حجت الاسلام مومنی توضیح داد: مراسم معمم شدن طلاب حوزه علمیه اصفهان هر ساله در شب عید سعید غدیر برگزار می شود؛ چرا که عید غدیر، عیدالله اکبر است و در حقیقت شب به امامت رسیدن حضرت امیرالمومنین(ع) و زمان برافراشته شدن پرچم هدایت است و با توجه به اینکه یکی از اصلی ترین رسالت های هر طلبه، بحث تبلیغ اسلام است، عید غدیر از بهترین مناسبت ها برای معمم شدن مبلغین اسلام برای ورود به صحنه های اجتماعی خواهد بود.

وی اذعان کرد: متمرکز برگزار شدن مراسم تعمیم طلاب حوزه علمیه اصفهان از ویژگی های بارز طرح تلبس دائم طلاب اصفهانی است، به نحوی که هیچ برنامه دیگری در راستای تلبس طلاب در اصفهان برگزار نمی شود.

حجت الاسلام مومنی در پایان با بیان اینکه انسجام، هماهنگی و هدفمند بودن طرح ادیب از ویژگی های حوزه علمیه اصفهان است، گفت: این هماهنگی با دیگر نهادها و ادارات استان در زمینه طرح تلبس دائم از جمله نقطه قوت حوزه علمیه اصفهان است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha