جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ سرپرست دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد مرتبط با نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان سمنان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، قاسم شریفی، سرپرست دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، ظهر امروز در کارگروه جوانان و تشکل‌های مردم‌نهاد ستاد بزرگداشت دفاع مقدس در استان سمنان در سالن جلسات کوثر استانداری اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از ماندگارترین حماسه‌های ملت دین‌مدار، فهیم، بصیر و انقلابی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی گفت: دفاع مقدس دارای پیامدها و دستاوردهای ارزشمند و عظیمی در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی، امنیتی و سایر موارد بوده است.

سرپرست دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان اضافه کرد: ظرفیت و توانمندی‌های مادی و معنوی ملت ایران با قدرت بالای بسیجی گری امام راحل(ره)، سرنوشت جنگ را به نفع ایران اسلامی تغییر داد.

شریفی بیان کرد: با شکل‌گیری فرهنگ ایثار و بسیجی، ذخیره‌ای تمام‌نشدنی برای ملت ایران و امت اسلامی در عرصه دفاع از ارزش‌ها و مقابله با تهدیدات شکل گرفت.

وی افزود: یاد شهدای گران‌قدر عملیات مرصاد و معلم شهید، سردار اخلاقی را گرامی می‌داریم؛ کارگروه‌هایی ذیل ستاد بزرگداشت دفاع مقدس استان فعالیت دارند که این کارگروه نیز به مطابق انتظارات در حوزه جوانان و تشکل‌های مردم‌نهاد اقدام خواهد کرد.

سرپرست دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان تصریح کرد: در این جلسه، وظایف به‌صورت کامل تبیین خواهد شد و در جلسات آتی در خصوص زمان‌بندی و کیفیت و چگونگی اجرای برنامه‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

شریفی بیان کرد: دغدغه ما در این کارگروه، تمرکز و توجه به برنامه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد مرتبط با نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی افزود: نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت، یکی از مواردی است که در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری می‌توان به آن پرداخت و امری بسیار حائز اهمیت است.

سرپرست دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان تصریح کرد: نگاه ما در کارگروه جوانان و تشکل‌های مردم‌نهاد ستاد بزرگداشت دفاع مقدس استان، فارغ از مسؤولیت اداری، یک وظیفه اعتقادی است که برابر این مهم مسؤولیت و به آن توجه خواهیم کرد.

شریفی بیان کرد: متأسفانه ورود دسته‌جمعی متولیان امر این مهم در تمام حوزه‌ها به دور از اقدامات تخصصی و ویژه، از مباحثی است که باعث بروز نقص در اجرای برنامه‌ها و کاهش کیفیت اقدامات خواهد شد.

وی تصریح کرد: نیاز است تا برنامه عملیاتی کوتاه‌مدت در این کارگروه با قید مشخص کردن انتظارات از سازمان‌های مردم‌نهاد مرتبط و دستگاه‌های اجرایی امر، تدوین و اجرایی شود.

سرپرست دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان تصریح کرد: همه باید توجه داشته باشیم که هدف ما در کارگروه تشکل‌های مردم‌نهاد و جوانان ستاد بزرگداشت دفاع مقدس استان، ارزشمند و مقدس بوده و مخاطب ما خاص هستند و باید تلاش کنیم تا با اقدامات مطلوب و مناسب به بخشی از اهداف ترسیم‌شده، دست یابیم.

شریفی بیان کرد: در تمام برنامه‌ها یک اصل بسیار مهم به نام تولید محتوا را در دستور کار و مورد توجه قرار دهیم تا بتوانیم با مشارکت تمام مؤثرین و همراهان، اقدامات مفیدی را به ثمر برسانیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha